ناشران به دنبال پول بیشتری از پلتفرم ها هستند تا مشکلات هوش مصنوعی خود را آرام کنند

به همین ترتیب، دولت کانادا نیز قانون خبر آنلاین را در آوریل سال گذشته معرفی کرد و به گفته کافی، برآوردها حاکی از رشد حداقل 30 درصدی اتاق‌های خبر کانادا است.

سایر مناطق از جمله آمریکای لاتین، بریتانیا، هند و نیوزلند به دنبال ارائه قوانین مشابه هستند.

موضع فناوری بزرگ چیست؟

در پاسخ به Adweek، متا الف را به اشتراک گذاشت بیانیه ای که بیان می کند اگر “کنگره لایحه روزنامه نگاری نسنجیده ای را تصویب کند، شرکت مجبور خواهد شد اخبار را از پلت فرم خود حذف کند.”

متا به طور مشابه تهدید کرد که محتوای خبری خود را از استرالیا خارج خواهد کرد اما در نهایت به توافقات تجاری داوطلبانه در کنار گوگل برای سازمان خبری منطقه دست یافت.

در همین حال، به نقل از رویترز، گفته می شود که متا در صورت تصویب این لایحه، شیرین کاری های مشابهی را در کانادا انجام خواهد داد. گوگل که اوایل ماه فوریه آزمایش سانسور خبری را برای برخی از کانادایی‌ها آغاز کرد، با رویترز تأیید کرد که آزمایش‌های محدود زمانی بر کمتر از 4 درصد از کاربران تصادفی در کانادا تأثیر خواهد گذاشت.

یک گزارش جهانی توسط NERA Economic Consulting که متا سفارش داده است نشان می‌دهد که ناشران از استفاده از فیس‌بوک «مزایای اقتصادی قابل‌توجهی» به‌دست می‌آورند که تقریباً ۱ تا ۱.۵ درصد از درآمد آنها را تشکیل می‌دهد. بر اساس این گزارش، با این حال، نسبت بزرگسالانی که از فیس بوک برای اخبار استفاده می کنند، بین سال های 2016 تا 2022 حدود یک سوم کاهش یافته است، از 45 درصد به 30 درصد.

بعدش چی؟

حامیان لایحه لایحه را به ترتیب منظم در سنا منتقل می کنند و امیدوارند که این قانون این بار در چند ماه آینده از خط پایان عبور کند.

کافی گفت: «آنها متوجه می شوند که مشکلی وجود دارد. و این موضوعی است که ما می‌توانیم به راه‌حلی برسیم که آن‌ها متمایل به آن باشند.»