فاکس 50 میلیون دلار پس از پرونده Dominion با وجود سود توبی ضرر کرد

فاکس در اولین گزارش درآمد خود از زمان حل و فصل دعوای حقوقی پرطرفدار Dominion، 50 میلیون دلار ضرر برای سه ماهه سوم مالی خود ثبت کرد، علیرغم افزایش درآمد حاصل از Super Bowl و Tubi.

این شرکت گفت که این ضرر “در درجه اول به دلیل هزینه های مربوط به” هزینه های تسویه حقوقی بوده است، به این معنی که هزینه 787 میلیون دلاری احتمالا در گزارش سه ماهه بعدی فاکس به جای این گزارش ظاهر خواهد شد.

لاچلان مرداک، مدیرعامل شرکت، صبح سه‌شنبه در جریان تماس با درآمد شرکت گفت: «ما تصمیم کسب‌وکار را برای حل این اختلاف گرفتیم و از تنش‌های یک محاکمه تفرقه‌انگیز و یک فرآیند تجدیدنظر چند ساله جلوگیری کردیم.

مرداک همچنین گفت که «هیچ تغییری در استراتژی برنامه‌نویسی» در فاکس نیوز وجود ندارد، علی‌رغم خروج برجسته تاکر کارلسون در ماه گذشته.

مرداک در مورد دعوای قضایی آینده با Smartmatic گفت که این دو پرونده بسیار متفاوت هستند. مدیرعامل معتقد نیست که این آزمایش تا سال 2025 آغاز شود.

مرداک گفت: «ما آماده دفاع از این پرونده در مورد رویدادهای بسیار خبرساز خواهیم بود که به محاکمه برسد.

به جلو

انتظار می‌رود با حضور فاکس در هفته آینده، توبی نقش مهمی را ایفا کند.

طبق گفته این شرکت، Tubi اکنون پربیننده ترین سرویس FAST در ایالات متحده است و شاهد افزایش درآمد ناشی از افزایش بیننده بود.

در حالی که شرکت اعداد Tubi را به صورت سه ماهه اعلام نکرد، مرداک گفت که کل زمان تماشای استریمر (TVT) بیش از 200٪ افزایش یافته است و درآمد از زمان خرید فاکس در سه سال پیش، 400٪ افزایش یافته است.

ماه گذشته، فرهاد مسعودی، مدیرعامل توبی، تنها چند ماه پس از یک کمپین ویروسی Super Bowl، از شرکت خارج شد. در حرکت رو به جلو، این شرکت تلاش های دیجیتال خود را به عنوان یک واحد تجاری جدید، گروه رسانه ای توبی، سازماندهی مجدد کرده است و پل چیزبرو قرار است به عنوان مدیر عامل این بخش را رهبری کند.

درآمد تبلیغات در این شرکت با 43 درصد رشد به 1.86 میلیارد درصد رسید که در راس آنها Super Bowl و Tubi بودند. کل درآمد این سه ماهه به 4.08 میلیارد دلار رسید.

مرداک گفت که این شرکت نرمی را در بازار تبلیغات نمی بیند، زیرا بازار ملی و ورزشی “بسیار قوی، بسیار قوی” است.