فاجعه داده OpenAI و صفحه نمایش در مدارس

OpenAI فقط بیش از یک هفته فرصت دارد تا با قوانین حفاظت از داده های اروپا به دنبال ممنوعیت موقت در ایتالیا و تحقیقات گسترده در سایر کشورهای اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد. اگر شکست بخورد، ممکن است با جریمه های سنگین روبرو شود، مجبور به حذف داده ها یا حتی ممنوع شود.

اما کارشناسان به MIT Technology Review گفته‌اند که اجرای OpenAI با قوانین تقریباً غیرممکن خواهد بود. این به دلیل روشی است که داده‌های مورد استفاده برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی آن جمع‌آوری شده است: با بالا بردن محتوا از اینترنت. داستان را کامل بخوانید.

– ملیسا هیکیلا

چگونه به کودکانی که بین کتاب و صفحه ورق می زنند آموزش دهیم

از زمانی که همه‌گیری مدارس در سال 2020 بسته شد، تقریباً همه دانش‌آموزان با لپ‌تاپ‌ها یا تبلت‌های مدرسه یاد می‌کردند. اما بسیاری از کارشناسان گمان می کنند که این فناوری ممکن است نحوه خواندن آنها را تغییر دهد، زیرا خواندن روی صفحه اساساً با خواندن روی صفحه متفاوت است.

محققانی که مغز و رفتار خوانندگان جوان را مطالعه می‌کنند، مشتاق هستند تا بفهمند که فناوری دقیقاً کجا به پیشرفت بچه‌ها در خواندن کمک می‌کند و کجا ممکن است مانع از آن شود. سوالات هنوز آنقدر جدید هستند که پاسخ ها اغلب نامشخص است.

مربیانی که برای کمک به یادگیری بیش از هر زمان دیگری به فناوری دیجیتال وابسته هستند، معمولاً راهنمایی کمی در مورد چگونگی ایجاد تعادل بین صفحه نمایش و کتاب های کاغذی دارند. از بسیاری جهات، هر معلم در حال بال زدن آن است. داستان را کامل بخوانید.