سافاری اپل بی سر و صدا کار سایت ها را با اشخاص ثالثی مانند گوگل آنالیتیکس سخت تر کرد.

مرورگر سافاری اپل که مدت هاست خود را در کنار حریم خصوصی کاربران قرار داده است، نوع دیگری از جمع آوری داده ها را محدود می کند. و در این روند، خشم برخی در صنعت فناوری تبلیغات را برانگیخته است، به ویژه به دلیل عدم ارتباط اپل در مورد این حرکت، که بر معماری بسیاری از وب سایت ها تأثیر می گذارد.

اپل در حال بستن حفره ای است که سایت ها می توانند شرکای شخص ثالث را به عنوان کوکی های شخص اول معرفی کنند. وب‌سایت‌ها از کوکی‌های شخص اول استفاده می‌کنند تا بدانند مخاطبان در هنگام بازگشت به سایت خود چه کسانی هستند. برای مثال، کوکی‌های شخص اول به این معنی است که افراد مجبور نیستند هر بار که از سایت ناشر بازدید می‌کنند وارد سیستم شوند.

“من فکر می کنم عدم شفافیت در این مورد [move] توسط اپل بخشی از چیزی است که همه از آن ناراحت هستند توییت کرد در مورد تغییر اوایل این ماه و به Adweek گفت که توسعه دهندگان این تغییر را در نسخه جدید Safari 16.4.1 که در 7 آوریل منتشر شد، مشاهده کردند.

او افزود: “این فقط نشان می دهد که آنها هر کاری که بخواهند انجام می دهند و اهمیتی ندارند که مردم چه فکر می کنند.” البته این چیزی است که مردم برای مدتی از اپل ناراحت بودند.

در اینجا آنچه باید در مورد آخرین سرکوب اپل بدانید آمده است.

موارد قانونی برای سایت هایی که با اشخاص ثالث کار می کنند

وب سایت ها با بسیاری از اشخاص ثالث کار می کنند تا عملکرد خود را بهبود بخشند، از ابزارهایی مانند Google Analytics، که به ناشران کمک می کند تا در مورد مخاطبان خود اطلاعات کسب کنند، Adobe Analytics، که عملکرد سایت را بهبود می بخشد، تا خدمات میزبانی محتوا. سایت‌ها می‌خواهند این شرکا توانایی ردیابی مخاطبان خود را برای انجام وظایف خود داشته باشند، اما کوکی‌های شخص ثالث دیگر گزینه‌ای برای انجام این کار نیستند، زیرا Safari آنها را در سال 2017 منسوخ کرد.

در نتیجه، وب‌سایت‌ها تکنیک‌های مختلفی را برای پنهان کردن کوکی‌های شخص ثالث به‌عنوان کوکی‌های شخص اول توسعه داده‌اند، که سافاری، طی چندین سال گذشته، به‌طور پیوسته در تلاش برای محدود کردن آن‌ها بوده است و باعث ایجاد یک بازی ثابت از whack-a-mole شده است.

حتی اگر موارد استفاده قانونی برای این عمل وجود داشته باشد، در مواجهه با تلاش‌های Safari برای محدود کردن دسترسی اشخاص ثالث به اطلاعات کاربران وب، و بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی مشکوک وجود دارند که می‌توانند از این تکنیک‌ها برای ردیابی مخفیانه کاربران استفاده کنند. .