صنعت تبلیغات قبل از ناپدید شدن کامل، طعم دنیای بدون کوکی ها را خواهد چشید

وانگ گفت، همچنین، ناشران نمی‌خواهند از طریق شناسه‌ای که طرف تقاضا آن را انتخاب می‌کند، ریسک کسب درآمد از کاربران را به خطر بیندازند و به‌طور بالقوه پول روی میز باقی بماند.

وونگ گفت: “اکنون شما در حال آزمایش همه گزینه ها هستید، اما اگر کار نکرد، شما فقط یکسری پول را از دست داده اید.”

هنگامی که 1٪ از کاربران قابل کسب درآمد نباشند، استفاده از جایگزین کوکی از خطر به ضرورت تبدیل می شود، زیرا در غیر این صورت، این کاربران هیچ درآمدی برای ناشران ایجاد نمی کنند.

Wlordarczyk گفت، در حالی که ناشران و شرکای SSP آنها نسبت به تغییرات درآمدی که ممکن است از استفاده از جایگزین‌های کوکی به دست بیاید، حساس‌تر هستند، DSP‌ها همچنین در هنگام وجود کوکی‌ها در مناقصه سایر شناسه‌ها با چالش‌هایی مواجه هستند.

او گفت: «ما فقط آنچه را که پیشنهاد می کنیم کنترل می کنیم. “ما کنترل نمی کنیم که رقبای ما از چه نوع اطلاعاتی استفاده می کنند.”

زمان تنظیم

منابع، رویکرد رمپ آهسته گوگل را در مقایسه با سایر تغییرات عمده در تبلیغات دیجیتال، مانند مقررات عمومی حفاظت از داده، مطلوب دانستند. اجرای ناگهانی آن، وب‌سایت‌های ناآماده را غافلگیر کرد.

دوره آزمایشی در ابتدای سال 2024 گوگل را برای بازخورد باز می کند.

«یک راه‌اندازی پیشرونده ارزشمند است زیرا می‌دهد [Google] O’Sullivan گفت: انعطاف پذیری برای اصلاح مسیر.

اما گوگل انعطاف زیادی برای بازگرداندن بیشتر جدول زمانی منسوخ شدن کوکی های خود ندارد، به خصوص با توجه به تعهدش به سازمان رقابت و بازار بریتانیا، حتی اگر ناشران نتایج دوره آزمایشی را غیر الهام بخش ببینند.

وونگ گفت: «گوگل قصد دارد کوکی‌های شخص ثالث را حذف کند. ما نمی خواهیم شاهد تمدید بیشتر مهلت باشیم.»

رایان از OpenX گفت که نیم سال زمان کافی برای ناشران است تا استراتژی‌های کسب درآمد خود را با واقعیت بدون کوکی تطبیق دهند، به خصوص با توجه به اینکه صنعت مدت‌هاست می‌دانست که این روز فرا خواهد رسید.

او گفت: «از لحاظ فنی زمان کافی برای ساختن همه چیزهایی است که برای ساختن نیاز داریم و به اکوسیستم کمک کنیم تا با این روش جدید حریم خصوصی بالاتر سازگار شود.