سوغات و صنایع دستی زنجان

سوغات استان مرکزی انواع مواد خوراکی از جمله انار، انگور، لبنیات، کشمش، گردو، بادام، شیره انگوه است و صنایع دستی مانند انواع فرش و قالیچه گلیم، معرق و گیوه است و فتیر (یک نوع کلوچه ) اراک هم معروف است.

صنایع دستی زنجان چاروق دوزی

طرحی از گل و بوته هم روی ارخالق میدوختند که به آن قلمکار میگفتند بهترین ارخالقها متعلق به بنارس بود، در اصفهان و بروجرد و شیراز نیز ارخالق تولید میکردند. خراسان جنوبی دارای محصولات استراتژیک فروشگاه اینترنتی صنایع دستی زنجان در سطح کشور و جهان می باشد که از آن جمله میتوان به محصولات زعفران، زرشک، انار نام برد.

بر خلاف شهر های دیگر سوغاتی خریدن از تهران بسیار آسان و بی دردسر است چرا که نمیتوان یک چیز خاصی را به عنوان سوغاتی خاص تهران مد نظر قرار داد و جالب اینکه می توانید تمام سوغاتی های نقاط مختلف کشور را در تهران خریداری کنید.

فروشگاه اینترنتی صنایع دستی زنجان

با ما همراه باشید تا بتوانید خودتان را برای سفر به این شهر زیبا و تماشایی آماده کنید. در سال ۱۳۷۰ رشتههای فرانسه و آلمانی از دانشکده میرداماد به دانشکده زبان منتقل گردید و در سال ۱۳۷۴ زبان ارمنی به آن اضافه شد.

سایت صنایع دستی استان زنجان

در دوره ناصر الدین شاه قاجار ابهر تیول توپخانه بودهاست چنانچه خرمدره در تیول فراشخانه بوده در همین دوره قلعه خرابهای به نام دارا در ربع فرسخی شهر دیده میشدهاست و خانههای آن کمتر از ۱۱۰۰ نبوده.

ابهر یکی از شهرستانهای استان زنجان و مرکز شهرستان ابهر است. مفشو یا مفرشو یکی از صنایع دستی استان کرمان است. پته دوزی نیز که نوعی سوزن دوزی است در کرمان رواج دارد. قالی کرمان که از نظر بافت و طرح بسیار زیبا و منحصر به فرد است از مهمترین صنایع دستی کرمان و ایران است.

معرق کاری نیز از صنایع دستی مهم این استان است. این محصول از صنایع دستی ساخت هنرمندان زنجان است. علاوه بر صنایع دستی، شیرینی گز و پولکی اصفهان و گلاب قمصر کاشان از سوغاتیهای مشهور استان اصفهان است.

صنایع دستی: جاجیم، حصیربافی، خراطی، سجاده بافی، گبه، گلیم، فرش، قالیبافی، قلابدوزی، چوقا بافی و گبه بافی و نمد. انواع فرش، مسند، شال، ورنی، گلیم، جاجیم، اشیا سفالی، چوبی و فلزی و … انواع صنایع دستی و سوغاتیهای استان چهار محال بختیاری عبارتند از: قالی معروف چال شتری، چوخا، نمد، گیوه، خورچین، گلیم، سیاه چادر، جاجیم، وریس یا طناب ابریشمی، کلاههاینمدی، خور، جل، پلاس و کچمه دان – گز آن نیز معروف است.

سوغات زنجان از کجا بخریم

این میزبانی تا آن جا ادامه داشته که استان زنجان، شعار “زنجان، میزبان مهربان” را بر خود نهاده است. مسجد خانم مربوط به دوره قاجاریه است و در زنجان، خیابان امام، کوچه فخیم الدوله واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۵۴ با شمارهٔ ثبت ۱۰۵۵ بهعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیدهاست.

درباره صنایع دستی زنجانسایر محصولات دستی عبارتند از: گیوه، چاروق، کارهای چوبی و فلزی، نقاشی بر روی چرم، انواع مهر و تسبیح و بافته های مربوط به نشانهها و پرچم های مذهبی. معروفترین سوغاتیهای استان خراسان رضوی عبارتند از: زعفران، انواع فرش وگلیم، انواع محصولات ابریشمی، شعربافی، نمد، پشم ریسی، پیکرههای سنگی، سنگ فیروزه، کارهای دستی سرامیکی و نی بافی.

استان اردبیل سوغاتیهای فراوانی دارد و معروفترین آنها عبارتند از: سرشیر، عسل، کره، حلوای سیاه، آبنبات، شیرینیهای محلی و تخمه آفتابگردان. این بستهها به ادویه هفت رنگ موسوم شدهاند که شامل فلفل سیاه، قرمز، دارچین، زردچوبه، پودرسیر یا موسیر، سماق، گل پر و غیره میباشند.

و این احتمال وجود دارد که اشکانیان نام اولیه شهر بروجرد را به افتخار اُرد اول یا ارد دوم پادشاهان اشکانی، اردکرد نهاده باشند. در ابتدا جایی وسیع و آزاد را انتخاب میکنند و بعد عمل چلهدوانی را شروع کرده که در این روش نقش اولیه جاجیم مشخص میشود و با بافتههای دیگر جاجیم تفاوت دارد.

صنايع دستي زنجان

وسایل نقره ای، منجوق دوزی، گل دوزی، نان اردک، سقز، فرش و گلیم دستباف نیز از دیگر سوغاتی های زنجان هستند. در بخش صنایع دستی میتوان به قالیهای دستباف و تابلوفرشهای نفیس و بینظیر اشاره کرد.

هنرمندانه همراه با نقش و نگارهای زیبا از جمله صنایع دستی استان اردبیل به حساب میآیند. در دسته خوراکی ها نیز قورابیه، نوقا، میانپر، لاتیقوم (راحت الحلقوم)، ریس، شیرینی کنجدی، سوجوق، باسلیق، شکلات تسبیحی، عسل و دوشاب در بخش خوراکی های شیرین و نیز پنیر لیقوان، ترشی زغال اخته و آجیل تبریز در سایر ذائقه های می تواند سوغاتی خوبی برای مسافران این استان باشد.

به دلیل تبعیضات و تعدیات فراوان جمعیت کلیمیان تبریز در دوران صفوی پراکنده شدند. از فولاد علاوه بر افزارهای معمولی اقدام به ساخت علم نیز می کنند که می دانیم آن را پیشاپیش صف عزاداران بویژه در مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، حرکت می دهند.

صنایع دستی زنجان چاقو

اطراف بندر لنگه، بندرعباس و میناب از مراکز عمده تولید آن در استان است. در جنگ جهانی اول اصفهان یکی از مراکز عمده تهیه قالیچه بود و پس از آن نیز بحرانهای زیاد اقتصادی تاثیر در کار قالی بافی نگذاشت چون قالیچه های آن بسیار ارزان تهیه می شد.تعداد رنگهای انتخاب شده در قالیهای اصفهان بسیار محدود است.

با وجود آنکه آبوهوای ابهر نسبتاً سرد و کوهستانی است؛ اما به لطف زمین حاصلخیز و منابع آب کافی، هر گوشه از آن بهنوعی شما را شگفتزده میکند. چشمههای جوشان، رودهای جاری، آبشارهای خروشان، آسمانی آبی و درختان سربهفلککشیده، همگی در ابهر انتظار شما را میکشند.

امروز قصد داریم تا چمدانها را ببندیم و به یکی از زیباترین شهرهای کوهستانی غرب ایران، یعنی ابهر سفر کنیم. زرشک یکی دیگر از محصولات ارزشمند کشاورزی خراسان رضوی است که همچون زعفران در نواحی جنوبی و کم آب این استان به ثمر می رسد.

قلاب دوزی رشت که به رشتی دوزی معروف است یکی از هنرهای اصیل بانوان شهر رشت در حال حاضر است. آشنایی با صندوقچه سازی که یکی از بهترین صنایع دستی زنجان (سوغات زنجان) می باشد. از مهمترین صنایع دستی دیگر استان جاجیم بافی، نمد مالی، گیوه بافی، فرنجی مالی، قتره بافی، صنایع چوبی نیز از جمله ملزومات ورزشی و خانگی است که بدست هنرمندان ایلامیها ساخته میشود.

طبق یک مطالعه از ترکیب قومی خانوارهای نمونه و مورد بررسی در سطح شهر ارومیه که حدود سال ۱۳۷۹ انجام گرفت نشان میدهد که ترکیزبانان ۸۵٫۷٪ درصد خانوارهای نمونه را به خود اختصاص داده و کردیزبانان حدود ۱۰٫۵٪ بودهاند.

فروشگاه اینترنتی سوغات زنجاندر اینجا باید از عبای شتری بوشهر نام برد که در نوع خود منحصر به فرد میباشد و امروزه به مقدار بسیار محدودی تولید میگردد.گرگوربافی، حصیربافی، سفال و سرامیک از دیگر صنایع دستی استان بوشهر هستند. دیگر جلگههای آذربایجان در ساحل دریاچهٔ ارومیه و در محل تلاقی رودهای آجیچای، زرینهرود و شهرچای در شرق، جنوب و غرب دریاچهٔ ارومیه واقعاند.

انشا در مورد صنایع دستی زنجاناز دیگر سوغات اصفهان باید به خاتم، مینا، گچبری، گره چینی، قلمدان سازی، کاشیکاری، خوشنویسی، مسگری، منبتکاری، نقاشی، نقاشی باستانی، معرق، صحافی، سفالگری، مینیاتور و قالی بافی اشاره کرد. بهترین سوغات زنجان چیست؟ ادویه جات: از سوغات خراسان رضوی میتوان به بستههای ادویهای اشاره کرد که در بسیاری از دکانهای اطراف حرم به فروش میرسد.