جدای از این سه تکنیک بیان شده؛ سئو می تواند به سئو داخلی (ON-PAGE) و خارجی (OFF-PAGE) تقسیم شود. سئو از نظر ارزش، ریسک و هزینه به سئوی کلاه سایه، کلاه سفید و کلاه خاکستری تقسیم می شوندو در واقع تاکتیک هایی هستند که به شما در بهبود رتبه موتورهای جستجو کمک می کند.

سئو صفر تا صد

تیم روابط عمومی به خوبی می تواند در مطبوعات شما را تبلیغ کند به شرط اینکه به جای اشاره به اسم شما از لینک دهی استفاده کند. برای آنکه شما در این لیست قرار بگیرید باید استانداردهای خاصی را رعایت بفرمایید.

همچنین هنگامی که کاربری به دنبال محصول یا خدمات شما نیست سایتتان می تواند، در نتایج جستجو رتبه بندی شود. سئوی کلاه سفید بر رفع نیاز کاربر تمرکز دارد و علاوه بر آن محتوا را برای موتورهای جستجو بهینه می کند تا در معرض دید آنها قرار گیرد.

سئو سازی وب سایت

در رپورتاژ آگهی افراد با پرداخت مبلغی مشخص، لینک سایت خود را در قالب یک محتوای خبری منتشر میکنند. حدود یک چهارم مردم در بخش کشاورزی کار میکنند. ما در این بخش وضعیت محتوایی وبسایت را با هدف بهینهسازی و SEO بهبود میبخشیم.

سئو صفحات سایت

با توجه به اهمیت آگاهی از الگوریتم گوگل، بخش دیگر آکادمی را به الگوریتم گوگل اختصاص دادهایم. با انجام دادن این فعالیتها، عکس خود را سئو کردهاید و میتواند به شما برای کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو و افزایش کاربر کمک شایانی کند.

برای اینکه بتوانید شما هم در صفحه اول قرار بگیرید باید از کلید واژه در سئو محتوای خود استفاده کنید. سئو وب سایت برای این کار وجود دارد که شما می توانید با قرار دادن URL سایت هدف در آن، لینک پروفایل سایت را بررسی کنید و سعی کنید کیفیت و قدرت آن را بفهمید.

ابزار برند مانیتورینگ به شما کمک می کند اشارات برندتان که به شما لینک نشده اند را پیدا و اصلاح نمایید. اینطور نیست که یا همه ی این قوانین سئو را باید رعایت کنید یا اصلاً سراغش نروید.

اگر با آن آشنا نیستید مقاله اسکیما چیست را مطالعه کنید. و در ضمن آیا محتوا را به صورت سئو شده مینویسید ؟ این یک روند عادی است که با گذر زمان، محتوا کهنه و بی فایده شود.

بدیهیست که در این مسیر تعداد کلمات با وزنی که در ذهن ماست رابطه معکوس داشته (تعداد سیلاب های بیشتر و وزن کمتر) و هر کاربری که کلمات کلیدی مرتبط با این وبگاه را جستجو نماید ، نخستین سایتی که مقابل دیدگان خود می بیند همین دامنه مورد نظر ماست .

کنونیکال به حالتی گفته می شود که کاربر یک کلمه ی کلیدی را در گوگل جستجو کرده باشد و از سایت شما دو یا چند صفحه در پیشنهادات گوگل آمده باشد. توجه: برای اینکه در استفاده از تگ کنونیکال دچار اشتباه نشوید مقاله اشتباهات رایج در تگ کنونیکال را بخوانید.

اگر گوگل نتواند صفحه را از طریق سایر لینکهای سایتتان پیدا کند اینطور به نظر می رسد که آن صفحه جذاب نیست و بنابراین احتمال دیده شدن آن توسط کاربران به شدت کاهش پیدا می کند.

دنی گودوین در مورد به روز سازی محتوای سایت ها اینطور می گوید: “به روز رسانی محتوای شما می تواند منجر به رتبه بندی جستجوی بهتر، لینک های بیشتر، ترافیک بیشتر و سهم اجتماعی بیشتر شود و مشتریان بیشتری شما را کشف نمایند.

وقتی اسم «کلیدواژه» به میدان میآید، بسیاری از تولیدکنندههای محتوا آن را اینطور معنی میکنند: «تا جایی که میتوانی کلیدواژه را در محتوا بچپان! گوگل مای بیزینس یک پلتفرم بسیار مفید ارائه شده از سایت گوگل است که تجارت ها و کسب و کارهای محلی را معرفی می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید به این آدرس مراجعه نمایید. با کمک سرچ کنسول میتوانید اطلاعات مربوط به رتبه بندی کلمات کلیدی، مجازاتهای احتمالی گوگل، CTR ها و… تولید محتوای سئو شده، تمرکز بر کلمات و مفاهیم کلیدی، سئو داخلی، حضور در شبکه های اجتماعی برخی از تکنیک های کلاه سفید است.

در سئوی کلاه سیاه (black hat SEO) بر خلاف الگوریتم و رهنمودهای گوگل فعالیت هایی انجام داده می شود که به منجر به دریافت سریعتر نتیجه می شود. وب مستران در تکنیک های کلاه سفید به شدت به قوانین و راهنمایی های موتورهای جستجو (بلاخص گوگل) پایبند هستند و در آپدیت های گوگل و الگوریتم های آن احتمالا افت رتبه ای نمی بینند.

هر سه مورد آنها ریسک هایی را به همراه دارند و احتمال اینکه در آپدیت الگوریتم های گوگل بر نتایج و رتبه شما تاثیر منفی بگذارند وجود دارند. صفحاتی در سایت شما هستند که به هیچ صفحه ی دیگری لینک داخلی ندارند و به اصطلاح به آنها صفحات یتیم یا Orphan pages می گویند.

نکتۀ دیگری که در خصوص بهینه سازی تصاویر سایت وجود دارد، انتخاب نام مناسب برای آنها و استفاده از تگ Alt است. اما یک سری کارها هستند که یک بار انجام بدهید کافیست مثل استفاده از هاست با کیفیت، استفاده از قالب مناسب، بهینه سازی سرعت سایت و…

اما پیدا کردنشان زمان می برد. فلسفه وجودی موتور های جستجو، مرتفع کردن نیاز افراد به بهترین نحوه و سریع ترین زمان است. در این روش ها معمولا زمان و هزینه کمتری صرف می شود در عوض خطرات زیادی دارد و احتمال پایداری آن کمتر است.

درست است؛ در آن سال ها آنطور که باید و شاید، تجربه کاربری جایگاه بالایی نداشت. بله درست خواندید. محتوای برخی از سایت ها به قدری قدیمی و نخ نما و در برخی موارد از نظر علمی رد شده است که اصلاً اعتبارشان را از دست داده اند.

قرار گرفتن اسم کسب و کار شما در این سایت، امکان دیده شدنتان را بسیار افزایش می دهد و باعث بهبود سئو سایت شما می شود. شما باید این صفحات را پیدا و اصلاح کنید. برای این کار گوگل باید میلیونها صفحه و محتوا را تجزیهوتحلیل کند در حالی که شما فقط نیاز دارید رفتار کاربران خود را آنالیز کنید.

در حال حاضر این قابلیت برای کاربران ایرانی غیر فعال می باشد و به عنوان جایگزین می توانید از گوگل مپ استفاده کنید. اگر می خواهید در این دوره در رتبه بندی سایت موفق باشید، نمی توانید به راحتی دست از فاکتورهای بیرون از صفحه ای سئو بکشید و اگرچه وقتی صحبت از فاکتورهای بیرون صفحه ای می شود، لینک سازی به خاطر افراد می آید اما خلاصه به این موضوع نیست.

تکنیک های کلاه خاکستری به صورت واضح توسط گوگل مشخص نشده اند، بنابراین می توانید هزاران کاربر را به سایتتان بیاورید در حالیکه نمی دانید ممکن است یک روز بعد بابت آن جریمه شوید و همه رتبه های خود را از دست بدهید.