رسوایی به سبک کمبریج آنالیتیکا برای هوش مصنوعی در راه است

Wojciech Wiewiórowski، ناظر داده اتحادیه اروپا می‌گوید سرعت بی‌نفس توسعه به این معنی است که تنظیم‌کننده‌های حفاظت از داده‌ها باید برای رسوایی دیگری مانند Cambridge Analytica آماده باشند.

Wiewiórowski ناظر حفاظت از داده های اروپایی است و او شخصیت قدرتمندی است. نقش او این است که اتحادیه اروپا را در قبال شیوه‌های حفاظت از داده‌های خود پاسخگو نگه دارد، بر پیشرفت‌های فناوری نظارت کند و به هماهنگ‌سازی اعمال در اتحادیه کمک کند. من با او در مورد درس هایی که باید از دهه گذشته در فناوری بیاموزیم و آنچه آمریکایی ها باید در مورد فلسفه حفاظت از داده اتحادیه اروپا بدانند صحبت کردم. این چیزی است که او باید بگوید.

آنچه شرکت های فناوری باید بیاموزند: این محصولات باید از ابتدا دارای ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی باشند. با این حال، او می‌گوید: «متقاعد کردن شرکت‌ها که باید مدل‌های طراحی حریم خصوصی را زمانی که مجبور به تحویل بسیار سریع هستند، استفاده کنند، کار آسانی نیست. Wiewiórowski می‌گوید: Cambridge Analytica بهترین درس در مورد اتفاقاتی است که اگر شرکت‌ها در مورد حفاظت از داده‌ها کوتاه بیایند، چه اتفاقی می‌افتد. این شرکت که به یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌های تبلیغاتی فیس‌بوک تبدیل شد، داده‌های شخصی ده‌ها میلیون آمریکایی را از حساب‌های فیس‌بوک آنها حذف کرده بود تا بر نحوه رأی دادن آنها تأثیر بگذارد. او می‌افزاید: فقط یک مسئله زمان است تا شاهد رسوایی دیگری باشیم.

آنچه آمریکایی ها باید در مورد فلسفه حفاظت از داده های اتحادیه اروپا بدانند: «رویکرد اروپایی با هدفی که شما از داده‌ها برای آن استفاده می‌کنید مرتبط است. بنابراین وقتی هدف استفاده از داده‌ها را تغییر می‌دهید، و به خصوص اگر این کار را برخلاف اطلاعاتی که به مردم ارائه می‌دهید، انجام دهید، قانون را نقض می‌کنید.» کمبریج آنالیتیکا را انتخاب کنید. بزرگترین نقض حقوقی این نبود که این شرکت داده‌ها را جمع‌آوری می‌کرد، بلکه ادعا می‌کرد که داده‌ها را برای مقاصد علمی و آزمون‌ها جمع‌آوری می‌کند و سپس از آن برای هدف دیگری استفاده می‌کند – عمدتاً برای ایجاد پروفایل‌های سیاسی افراد. این نکته ای است که توسط مقامات حفاظت از داده در ایتالیا بیان شده است که ChatGPT را به طور موقت در آنجا ممنوع کرده اند. مقامات ادعا می‌کنند که OpenAI داده‌هایی را که می‌خواست به‌طور غیرقانونی استفاده کند جمع‌آوری کرده و به مردم نگفت که چگونه قصد استفاده از آن را دارد.

آیا مقررات نوآوری را خفه می کند؟ این یک ادعای رایج در میان فناوران است. Wiewiórowski می‌گوید سوال واقعی که باید بپرسیم این است: آیا واقعاً مطمئن هستیم که می‌خواهیم به شرکت‌ها دسترسی نامحدود به داده‌های شخصی خود بدهیم؟ “من فکر نمی کنم که مقررات … واقعاً نوآوری را متوقف می کند. آنها در تلاش هستند تا آن را متمدن تر کنند. به هر حال، GDPR نه تنها از داده های شخصی، بلکه از تجارت و جریان آزاد داده ها بر روی مرزها نیز محافظت می کند.

جهنم فناوری بزرگ روی زمین؟ اروپا تنها کشوری نیست که با تکنولوژی هاردبال بازی می کند. همانطور که هفته گذشته گزارش دادم، کاخ سفید در حال بررسی قوانینی برای پاسخگویی هوش مصنوعی است و کمیسیون تجارت فدرال حتی تا آنجا پیش رفته که از شرکت ها خواسته است الگوریتم های خود و هر داده ای را که ممکن است به طور غیرقانونی جمع آوری و استفاده شده باشد، حذف کنند، همانطور که برای Weight Watchers اتفاق افتاد. در سال 2022. Wiewiórowski می‌گوید از اینکه می‌بینم پرزیدنت بایدن از شرکت‌های فناوری خواست تا مسئولیت بیشتری در قبال ایمنی محصولات خود بپذیرند خوشحال است و این را دلگرم‌کننده می‌داند که تفکر سیاستی ایالات متحده با تلاش‌های اروپا برای جلوگیری از خطرات هوش مصنوعی و قرار دادن شرکت‌ها در قلاب آسیب‌ها در حال همگرایی است. . او می‌گوید: «یکی از بازیگران بزرگ در بازار فناوری زمانی گفت: «تعریف جهنم، قوانین اروپا با اجرای آمریکا است».

در ChatGPT بیشتر بخوانید

داستان داخلی چگونگی ساخت ChatGPT از افرادی که آن را ساخته اند