جاه طلبی های کوانتومی IBM و چشیدن همبرگرهای آزمایشگاهی

چه اتفاقی می افتد: سال گذشته، آی‌بی‌ام رکورد بزرگ‌ترین سیستم محاسباتی کوانتومی با پردازنده‌ای حاوی 433 بیت کوانتومی یا کیوبیت، بلوک‌های ساختمانی اساسی پردازش اطلاعات کوانتومی را از آن خود کرد. اکنون، این شرکت هدف بسیار بزرگ تری را در نظر گرفته است: یک ماشین 100000 کیوبیتی که قصد دارد ظرف 10 سال بسازد.

چرا مهم است: این پروژه بخشی از برنامه های IBM برای سوق دادن محاسبات کوانتومی به قلمرو عملیات در مقیاس کامل است، جایی که این فناوری می تواند به طور بالقوه با مشکلاتی که هیچ ابررایانه استانداردی قادر به حل آن نیست، مقابله کند.

پتانسیل: ایده این است که 100000 کیوبیت در کنار بهترین ابرکامپیوترهای “کلاسیک” برای دستیابی به پیشرفت‌های جدید در کشف دارو، تولید کود، عملکرد باتری، فقط چند زمینه کار کنند. داستان را کامل بخوانید.

– مایکل بروکس

طعم یک همبرگر آزمایشگاهی در اینجا آمده است

خوردن گوشت تاثیر غیرقابل انکاری بر روی کره زمین دارد. کشاورزی حیوانات تقریباً 15 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی را تشکیل می‌دهد و گوشت گاو یک متخلف خاص است که اساساً نسبت به هر گوشت دیگری در هر گرم انتشار بیشتری دارد.

کیسی کرونهارت، گزارشگر آب و هوای ما، که شیفته وعده گوشت تولید شده در آزمایشگاه بود، تصمیم گرفت ببیند آیا یک همبرگر کشت شده واگیو می‌تواند به وعده‌های بلند شرکت‌های گوشت جایگزین عمل کند یا خیر. دریابید که او چگونه گذشت.