افزایش جدید کووید در اروپا چه معنایی دارد – و چه چیزی ندارد

اسپکتور که مطالعه ZOE Covid را در کینگز کالج لندن اداره می کند، گفت: «ما به ترکیبی از اقدامات نیاز داریم. «اینکه ما چقدر می‌خواهیم این نرخ‌ها بالا باشد، با رضایت و آرامش ما نسبت به برخی از قوانینی که در سال گذشته به نظرم بالاتر از آن بودند، و حالا امسال ناکافی هستند، تعیین می‌شود.»

با وجود این، نرخ واکسیناسیون مهمترین عاملی است که تفاوت بین کشورهایی مانند کرواسی و ایتالیا را توضیح می دهد.

بسیاری از کشورهای اروپای شرقی نسبت به برخی از همسایگان خود نرخ واکسیناسیون کمتری دارند: برای مثال کرواسی با 46 درصد واکسینه کامل، در حالی که اسلواکی 43 درصد است. الکساندر شالنبرگ صدراعظم اتریش هنگام اعلام قرنطینه جدید در کشورش گفت: (میانگین اروپا حدود 56٪ است) افراد واکسینه نشده باعث افزایش تعداد می شوند. [daily infection] نرخ برای واکسینه نشده بیش از 1700 است، در حالی که برای واکسینه شده 383 است.

در مواردی که میزان واکسیناسیون بیشتر باشد، نتیجه بیماری و مرگ کمتر جدی است – حتی اگر انتقال زیاد باشد. به عنوان مثال، در بریتانیا 80 درصد افراد بالای 12 سال دو دوز واکسن کووید را مصرف کرده اند.

Salathé می گوید: «کشورهایی که بهترین عملکرد را دارند، کشورهایی هستند که پوشش واکسن بالا و اقدامات مؤثر دارند. بدترین کشورها کشورهایی هستند که هیچ کدام را ندارند. بیشتر آنها در این بین قرار دارند.»

اما حتی زمانی که میزان واکسیناسیون بالا باشد و فشار موارد نسبتاً پایین باشد، ممکن است برای محافظت طولانی مدت کافی نباشد – به خصوص با توجه به کاهش اثربخشی واکسن ها در طول زمان.

مایکل هد، محقق ارشد بهداشت جهانی در دانشگاه ساوتهمپتون، می گوید: «بریتانیا برنامه واکسیناسیون را زودتر از بسیاری از کشورها اجرا کرد و بنابراین تأثیر کاهش ایمنی را زودتر تجربه کرده است. تقویت‌کننده‌ها در بریتانیا به وضوح بر پذیرش بیمارستان و موارد جدید در جمعیت‌های مسن‌تر تأثیر می‌گذارند.»

این بدان معناست که ادامه واکسیناسیون افراد، و تقویت پاسخ ایمنی افرادی که در اوایل چرخه واکسینه شده اند، بسیار مهم است.

او می‌گوید: «جایی که شاهد شیوع‌های کنترل‌نشده‌ای هستیم، همچنین شاهد ظهور گونه‌های جدید مورد علاقه و نگرانی هستیم، و ما واقعاً نمی‌خواهیم هیچ گونه جدیدی غالب شود و تأثیر بیشتری بر اثربخشی واکسن‌های ما داشته باشد». “در نهایت، تا زمانی که اکثریت قریب به اتفاق جهان واکسینه نشده باشند، جهان نمی تواند به طور کامل آرام شود. ترکیبی از تردید واکسن و عدم دسترسی به واکسن مشکل همه است.»