آماده‌سازی پارامونت برای Writers Strike، ضرر می‌کند

اگرچه پارامونت پلاس 60 میلیون مشترک را شکست، اما برای جلوگیری از سقوط 25 درصدی سهام شرکت مادر در صبح پنجشنبه کافی نبود.

پارامونت سود سهام خود را از 24 سنت به 5 سنت برای هر سهم کاهش داد – این اولین باری بود که شرکت سود سهام خود را از سال 2009 کاهش داد – و امیدوار است بتواند 500 میلیون دلار از این کاهش پس انداز کند.

مدیرعامل باب باکیش در طی تماس سه ماهه درآمد شرکت در صبح پنجشنبه مجدداً تأیید کرد که امسال نشان دهنده اوج زیان برای تجارت استریم آن خواهد بود. درآمد Paramount+ و Pluto TV نسبت به سال قبل 39 درصد افزایش یافت و به 1.5 میلیارد دلار رسید، اما زیان مستقیم به مصرف کننده نسبت به ضرر 456 میلیون دلاری در سال گذشته به 511 میلیون دلار افزایش یافت.

همچنین پارامونت در سه ماهه اول به دلیل حذف محتوا قبل از ترکیب Paramount+ با Showtime در یک سرویس استریم واحد، با 1.67 میلیارد دلار هزینه کاهش ارزش مواجه شد. این غیرمنتظره نبود، زیرا ناوین چوپرا، مدیر مالی مالی، قبلاً به سرمایه گذاران هشدار داده بود که شرکت انتظار جریان نقدی منفی را برای سال دارد.

سرویس استریم پرچمدار این شرکت 4.1 میلیون مشترک اضافه کرد و به 60 میلیون نفر رسید – اما این کمتر از نیمی از 9.9 میلیون مشترک در سه ماهه گذشته است.

این شرکت به بهره مندی سرویس استریم با محتوای Showtime از جمله Your Honor و Yellowjackets اشاره کرد. علاوه بر این، Paramount+ شاهد رشد بیشتر اشتراک از نسخه‌های اصلی مانند 1923 و Tulsa King، و همچنین بازگشت شهردار Kingstown و Star Trek: Picard بود.

Pluto TV کاربران فعال ماهانه خود را به 80 میلیون افزایش داد و ساعت تماشای خود را 35 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داد. درآمد DTC Avenue ۱۵ درصد افزایش یافت و به ۳۹۸ میلیون دلار رسید که توسط Paramount+ هدایت می‌شد.

مصرف کنندگان متوجه اعتصاب WGA نمی شوند

باکیش به نظر نمی رسید که نگران تأثیر اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا بر شرکت باشد و گفت که پارامونت برای این امکان آماده شده بود.

«نویسندگان بخش مهمی از ایجاد محتوایی هستند که مخاطبان ما در سراسر پلتفرم‌ها از آن لذت می‌برند، و ما امیدواریم بتوانیم به سرعت به راه‌حلی برسیم که برای همه مفید باشد. اما منصفانه است که بگوییم امروز یک شکاف بسیار بزرگ وجود دارد.» باکیش گفت. ما اهرم‌های زیادی برای کشیدن داریم، و این به ما امکان می‌دهد تا از طریق این اعتصاب مدیریت کنیم، حتی اگر برای مدت طولانی باشد.»

مدیرعامل گفت که این شرکت “محتوای زیادی در قوطی” دارد.