از باغ گلهای وحشی 6000 گیاهی Innocent Drinks در میدان ترافالگار لندن گرفته تا تجربه نئونی Stranger Things نتفلیکس در نیویورک، برندها در بازاریابی تجربی و پس از قرنطینه فعالیت بزرگی دارند.
پس از اینکه صنعت رویدادهای بازاریابی توسط کووید-19 در سال 2020 به زانو درآمد، تجربیات حضوری در ایالات متحده، بریتانیا و سراسر اروپا در دو سال گذشته به خوبی و واقعاً بهبود یافته است. بر اساس پیشبینی بازاریابی تجربی جهانی، بودجه رویدادهای برندها در سال 2022 با 11.1 درصد رشد به 75.16 میلیارد دلار رسید و تحلیلگران پیشبینی میکنند که هزینهها در سال 2024 به سطح قبل از همهگیری بازگردد.
اما چه آنها در حال گلدان گیاهان شهری باشند و چه دریچه ای به سمت وارونه باز می کنند، بازاریابان اکنون بیش از هر زمان دیگری تحت نظارت هستند تا اطمینان حاصل کنند که تجربیاتی که ارائه می دهند هزینه ای برای کره زمین ندارد.
در حالی که محاسبه اثرات زیست محیطی رویدادهای تبلیغاتی بدون هزینه نمی تواند سخت باشد، اما معمولاً طبیعتاً کربن فشرده هستند. حملونقل، نصبهای موقت، کاغذ، مقوا و ضایعات همگی میتوانند باعث ایجاد تجربهای شوند که به دلایل نادرست ممکن است ویروسی شوند.
برندها و آژانسهای آنها خیلی از این موضوع آگاه هستند که پایداری برای مصرفکنندگان مهم است – 66٪ از همه مردم میگویند که هنگام خرید، پایداری را در نظر میگیرند، این رقم در میان هزارهها به 75٪ افزایش مییابد.
در مقابل این پسزمینه، صنعت تبلیغات در حال کار کردن راههای عملی و قابل اندازهگیری برای ایجاد تعادل بین شگفتانگیز کردن مشتریان و در عین حال کاهش ردپای کربن در فعالیتهای فیزیکی است.
بازنگری در مواد اولیه
ساده ترین مکان برای شروع؟ از پایه واقعی.
پاپ آپ های برند و نصب های موقت توسط منتقدان به عنوان “فست فود” معماری منظر توصیف شده اند. آنها با مواد یکبار مصرف و پلاستیک ساخته شده اند و در عرض چند هفته بالا و پایین می آیند. با این حال، برندها اکنون در حال ایجاد فروشگاهها و ساختارهای موقتی هستند که هم محصولات خود را برجسته میکنند و هم ضایعات سنتی مرتبط با این کار را کاهش میدهند.
استلا مک کارتنی، طراح محیط زیست، با فروشگاه پاپ آپ ایبیزا در سال 2016، که فقط با استفاده از چوب بازیافتی، پرده های پشم طبیعی و نورپردازی LED کم مصرف ساخته شده بود، بسیار جلوتر از این مجموعه بود. اخیراً، برندهایی از جمله دیور در حال آزمایش کردن چگونگی ایجاد فعالیتهای فیزیکی پایدارتر بودهاند.
خانه مد فرانسوی اخیراً با سازنده چاپگرهای سه بعدی Wasp در یک فروشگاه پاپ آپ در ساحل جمیرا در دبی همکاری کرده است. این سازه از دو ماژول استوانه ای تشکیل شده بود که با استفاده از ترکیب خاک رس، ماسه و الیاف طبیعی به صورت سه بعدی چاپ شده بودند. Wasp در ابتدا این فناوری را برای تولید مسکن پایدار و کم هزینه برای کشورهای در حال توسعه توسعه داد، قبل از اینکه این برند لوکس وارد آن شود.
