به گفته دیوید رابرتز، مدیر عامل FormRoom، یک آژانس داخلی و تجربی در بریتانیا، اگرچه فناوری همچنان نقش مهمی در نحوه بازگشایی “رازهای سبز در محیط ساخته شده” ایفا خواهد کرد، اما هنوز نیازی نیست که برندها کاملاً فنی باشند. که با مشتریانی مانند Converse، Nike و سازنده پنجره دانمارکی Velux کار کرده است.
رابرتز گفت که تقاضای مشتریان برای ایجاد تجارب پایدار در دو سال گذشته “شتاب گرفته است”. از RFP هایی که روی میز او قرار می گیرند، بسیار واضح است که انتظار می رود اهداف پایداری شرکت در تجربیات برند فیزیکی منعکس شود.
با این حال، رابرتز خاطرنشان کرد، این شورت ها هنوز کاملاً پخته نشده اند، زیرا بسیاری از مارک ها “الزامات نسبتاً مبهم” را در مورد سبزتر بودن تعیین می کنند. تیم رابرتز از آنها به عنوان نقطه پرش برای ارائه گزینههای پایدارتر استفاده میکند که معمولاً ریشه در خود ساخت دارد، با پلاستیکهای بازیافتی، آجرهای ارگانیک میسلیوم (ساخته شده از قارچ)، پوستههای صدف و زبالههای تجاری.
رابرتز گفت: «ما همیشه مفاهیم پایدارتری را از طریق انتخاب مواد، روش ساخت یا طراحی پیشنهاد میکنیم و سپس از نظر زیباییشناسی، بودجه و زمانبندی از آنجا کار میکنیم.
Velux یکی از مشتریانی بود که این را برای نمایشگاه “Velux Cube” خود که در جشنواره طراحی لندن 2021 برگزار شد، پذیرفت. پاپ آپ در یک سیستم مدولار ساخته شد تا بتوان آن را برداشت، ذخیره کرد و در مکانهای آینده دوباره استفاده کرد.
رابرتز گفت، در حال حاضر، واقعیت این است که پایدارترین مواد و ساختها «تقریباً همیشه راهحلهای گرانتر و پیچیدهتر هستند» و مانعی برای بسیاری از برندهای نوظهور ایجاد میکنند که با بهترین نیت شروع میکنند.
او پیشنهاد کرد: «بنابراین شرکتهای بزرگتر مسئولیت سرمایهگذاری را دارند، تا اجازه دهند اقتصاد مقیاس به نفع شرکتهای پایینتر زنجیره باشد». هنگامی که این اتفاق افتاد، برندهای بیشتری میتوانند به آن انتخابهای مسئول دسترسی داشته باشند و در عین حال نیازهای تجاری را متعادل کنند.
اندازه گیری اهمیت دارد
فراتر از ساختها، ماشینحسابهای کربن در حال رشد هستند تا به رهبران برند کمک کنند تا اطلاعات دقیقتری در مورد ردپای محیطی فعالسازی IRL خود داشته باشند، خواه این رویداد در فروشگاه باشد یا صبحانه تأثیرگذار.
در میان آنها Trace، ابزاری است که توسط سازمان تجارت پایدار صنعت تجربی Isla توسعه یافته است، که تأثیر کربن در زمان واقعی تجربیات فیزیکی و مجازی را اندازه گیری می کند و به بازاریابان نظارت می کند که چگونه می توانند یک رویداد را در طول برنامه ریزی پایدارتر کنند یا چگونه می توانند بهبود یابند. دفعه بعد.
در مارس 2022، Trace اولین مشارکت جهانی خود را با Momentum Worldwide تشکیل داد که هر پروژه ارائه شده توسط آژانس تجربه IPG را ردیابی می کند.
این همکاری بخشی از حرکت Momentum Worldwide به سمت شیوههای سبزتر است که توسط Selina Donald، مدیر پایداری جهانی رهبری میشود. در برنامههای بعدی 100% کارکنان آموزش پایداری سفارشی دریافت خواهند کرد، در حالی که تامینکنندگان شخص ثالث نیز برای حمایت از اهداف خالص صفر شرکت ممیزی خواهند شد.