میلیونر فناوری ، استیو کرش ، از سرمایه گذار کارآزمایی کووید به یک پخش کننده اطلاعات غلط تبدیل شد

و در حالی که موریس معتقد است که همه ادعاهای مربوط به ایمنی واکسن باید به درستی بررسی شود – “آیا ممکن است عوارض جانبی نادر دیگری از واکسن ها وجود داشته باشد که ما هنوز متوجه نشده ایم؟ بله ، این امکان وجود دارد ، “او به من گفت – او همچنین می گوید که مرتباً دیده است که کرش شواهد را دستکاری می کند به طوری که به نظر می رسد ادعاهایی را که در واقعیت بی اساس است ، پشتیبانی می کند. در واقع ، او ناخواسته منبع یکی از چهره های کرش بود.

در ماه سپتامبر ، کرش به موریس ایمیل زد و از او خواست حداکثر تعداد مرگ و میر ناشی از واکسن ها را تخمین بزند. موریس پاسخ داد: “چه کسی می داند.” اما نه 150 هزار و نه صفر. “

کرش بلافاصله مبادله را به من و به گمان من روزنامه نگاران دیگر ارسال کرد. او نوشت: “BOMBSHELL: استاد ارشد زیست آمار اذعان می کند که ما هیچ # سرنخی از افرادی که توسط واکسن COVID کشته شده اند نداریم.” “او فکر می کند # کشته شده توسط واکس می تواند بین 0 تا 150 هزار نفر کشته شود.”

کسانی که کرش را می شناسند می گویند این یک تاکتیک معمولی است. او در مناظره ماهر است و به سرعت فرضیه مکالمه را تغییر می دهد تا طرف مقابل را پشت پا بگذارد.

فاینبرگ از WVU می گوید: “او ممکن است دانشمند خوبی نباشد ، اما باهوش است.” “او بسیار متقاعد کننده است. او ممکن است یک فروشنده روغن مار خوب باشد. “

من خودم وقتی این را تجربه کردم ، در یک تماس ، چندین مطالعه را مورد بحث قرار دادیم. کرش به من گفت که “متاآنالیزها سطح بالاتری از شواهد نسبت به آزمایشات کنترل شده تصادفی هستند.” وقتی من پاسخ دادم که متاآنالیزها به اندازه داده هایی که بر اساس آنها ساخته شده است خوب است ، او گفت: “من می خواهم منبع شما را در این مورد بفهمم ، زیرا من نمی توانم منبعی را پیدا کنم که می گوید آزمایش مرحله 3 شواهد بیشتری است. تا یک متاآنالیز. ”

“وقتی من را توصیف می کنید ، باید بگویید که استیو کرش با تفسیر داده ها با اکثریت آرا عمل نمی کند.”

استیو کرش

در حالی که ترکیب نتایج چندین کارآزمایی خوب طراحی شده می تواند استدلال یا الگوهایی را که در نمونه های کوچکتر دیده نشده است تقویت کند ، یک متاآنالیز فقط مجموع قسمت های آن است. هر آزمایش انجام شده مفیدتر از ترکیب نتایج چندین آزمایش ضعیف است. با این حال ، در همان لحظه ، س hisال او مرا به خود مشغول کرد و من دچار لکنت زبان شدم.

با این حال ، شاید م effectiveثرترین تاکتیک کیرش تمایل او به برتری از دیگران است. در اولین گفتگوی ما که به یک جلسه بزرگنمایی چند ساعته تبدیل شد ، کرش در حالی که تلفن خود را در سطح قفسه سینه نگه داشته بود ، در اتاقهای خانه غارنشین خود قدم برداشت و بندرت به دوربین نگاه می کرد. سی دقیقه بعد از پایان زمان مقرر ما ، او گوشی خود را در شیشه صندلی تسلا خود گذاشت تا بتواند در حین انجام وظیفه به صحبت ادامه دهد.

او وقتی به من گفت که وقتی نظرات خود را در مورد ایورمکتین ، که او اصرار می کند یک گلوله نقره ای در برابر کووید است ، بپرسم ، می گوید: “هنگامی که شما نیاز به توصیف من دارید ، باید بگویید که استیو کرش با رای اکثریت به تفسیر داده ها نمی پردازد.” “اگر می خواهید کسی را پیدا کنید که ده هزار دلار یا هزار دلار با من بحث کند ، خوشحال می شوم این کار را به نفع شما انجام دهم.”

سرانجام ، دیوید ساترفیلد ، نماینده مطبوعاتی که در حال گوش دادن بود ، میکروفون خود را بی صدا کرد و پیشنهاد کرد که مکالمه خود را با ایمیل به پایان برسانیم. پس از اتمام جلسه زوم ، ساترفیلد با من تماس گرفت و بخاطر قطع ارتباط با ما عذرخواهی کرد. او قبل از اینکه بخواهد بی سابقه صحبت کند ، گفت: “من فقط خسته شده بودم.”

شبکه ای از نفوذ

اگر نظرات کرش در مورد واکسیناسیون خصوصی باشد یا با مخاطبان محدودی به اشتراک گذاشته شود ، هیچ یک از این موارد واقعاً اهمیتی نخواهد داشت. اما در حالی که کرش با متخصصانی که در ابتدا خود را با آنها درگیر بود درگیر شده بود ، به طور فزاینده ای به دیگران نزدیک شد که دیدگاه های خود را در مورد واکسن ها دارند – که به نوبه خود ، مخاطبان زیادی و پذیرای ادعاهای وی در مورد توطئه فلووکسامین را ارائه کرده اند.

حضور وی در قسمت واکسن ضد کووید ، پادکست طرفدار ویرمکتین DarkHorse ، در کنار رابرت مالون ، منبع برجسته اطلاعات غلط واکسن ، کرش را به پیروان “وب تاریک فکری” معرفی کرد ، که از آن به بعد او را پذیرفته اند. یک هم راستگو وی همچنین چندین فیلم و پادکست با ولادیمیر زلنکو ، پزشک نظریه پرداز توطئه که ترامپ را متقاعد کرد هیدروکسی کلروکین را متقاعد کند ، تهیه کرده است.

در حالی که یوتیوب بارها ویدئوی کامل قسمت DarkHorse را حذف کرده است ، کلیپ های مختلف بیش از 4 میلیون بار مشاهده شده است ، و صدای کامل در Spotify در دسترس است.