ایمپلنت مغزی این زن هنگامی که احساس می کند دچار افسردگی شده است با او برق می زند

سارا ، زن 36 ساله ساکن کالیفرنیا ، به مدت 5 سال با افسردگی مزمن زندگی کرده بود. او چندین بار در ساعت احساس خودکشی می کرد و نمی توانست در مورد سوالات اساسی مانند اینکه چه چیزی بخورد تصمیم بگیرد. هیچ چیزی که او برای درمان آن تلاش کرده بود ، از جمله درمان با تشنج الکتریکی ، به آن کمک نکرده بود.

سپس ، در ژوئن 2020 ، او ایمپلنت را در جمجمه خود قرار داد که قسمت هایی از مغز او را که باعث بیماری او می شود ، می اندازد. نتایج قابل توجه ، که امروز در Nature Medicine منتشر شد ، چشم انداز درمان های شخصی را برای افرادی که دارای بیماریهای روانی شدید هستند که به درمان یا دارو پاسخ نمی دهند ، افزایش می دهد.

سارا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “افسردگی من کنترل نشده است و این به من این امکان را می دهد که زندگی را بسازم که ارزش زندگی کردن را دارد.” (نام خانوادگی وی ذکر نشده است.)

نصب دستگاه شامل چندین مرحله است. ابتدا گروهی از دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو از 10 الکترود برای ترسیم فعالیت مغزی سارا استفاده کردند. این مرحله 10 روز به طول انجامید ، در این مدت تیم دریافتند که فعالیت زیاد در قسمت خاصی از آمیگدال سارا شروع افسردگی شدید را پیش بینی می کند. آنها همچنین دریافتند که انفجار کوچک برق در ناحیه دیگری از مغز وی ، به نام جسم مخطط شکمی ، این علائم را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. در مرحله بعد ، آنها یک دستگاه تحریک کننده عصبی را کاشته و آن را طوری تنظیم کردند که هنگامی که سطح بالایی از فعالیت های مرتبط با علائم افسردگی را تشخیص می دهد ، یک پالس کوچک از برق را در آن ناحیه ایجاد کند.

سارا (تصویر بالا) نمی تواند این انفجار برق را احساس کند ، که به همین خوبی است ، زیرا آنها تا 300 بار در روز خاموش می شوند. هر کدام شش ثانیه طول می کشد این دستگاه هیچ گونه زاپی در شب ایجاد نمی کند زیرا منجر به احساس انرژی و هوشیاری می شود که می تواند در خوابیدن سارا اختلال ایجاد کند.