رشد حداقلی و هزینه کمتر برای تبلیغات برای بخش بریتانیا در سال 2023 به دلیل عدم اطمینان اقتصادی مداوم پیشبینی میشود، در آخرین آمار انجمن تبلیغات/گزارش هزینههای WARC افزایش 0.5 درصدی نسبت به هزینههای 43.13 میلیارد دلاری (34.8 میلیارد پوند) در سال گذشته را پیشبینی میکند.
طبق آخرین گزارش صنعت (که ظرف یک هفته بعد از سایر IPA و IAB منتشر شد)، انتظار میرود که تبلیغکنندگان محتاطتر از پیشبینیهای قبلی باشند و رشد 3.8 درصدی برای سال پیشبینی شده بود. پس از کاهش 5.8 درصدی هزینه در سه ماهه پایانی سال 2022، این میزان کاهش یافته است.
دیجیتال استثناست
این کاهش رتبه به معنای این است که انتظار می رود بازار در سال جاری به 43.4 میلیارد دلار (35 میلیارد پوند) برسد و به 45 میلیارد دلار (36.3 میلیارد پوند) در سال 2024 برسد، افزایش 3.9 درصدی در صورتی که تورم بالا و رکود اقتصادی فروکش کند.
این بدان معناست که بریتانیا سومین بازار بزرگ تبلیغات با سومین نرخ رشد سریع در سال 2023 در بین 10 بازار برتر، پس از برزیل (9.7٪) و استرالیا (9.4٪) باقی خواهد ماند. با این حال، با وجود قدرت مداوم تبلیغات دیجیتال، از تولید کندترین نرخ رشد در سال جاری کاسته خواهد شد.
سال گذشته، طبق گزارش IAB که توسط PwC تهیه شد، هزینههای تبلیغات دیجیتال با 11 درصد افزایش به 32.4 میلیارد دلار (26.1 میلیارد پوند)، افزایش 56 درصدی نسبت به سه ماهه اول 2020. این شامل افزایش سال به سال در جستجو با 13 درصد افزایش است. به 16.25 میلیارد دلار (13.1 میلیارد پوند) رسید، در حالی که صفحه نمایش با 6 درصد افزایش به 10.4 میلیارد دلار رسید.
ویدیو 9 درصد رشد کرد در حالی که هزینه پادکست 32 درصد رشد کرد و به 94.67 میلیون دلار (76.3 میلیون پوند) رسید که بیش از سه برابر سطح سرمایه گذاری زمانی که IAB UK برای اولین بار اندازه گیری بازار را در سال 2020 شروع کرد.

پیشبینی میکند که در سال 2023 رشد هزینههای دیجیتال ادامه یابد، زیرا هدف تبلیغکنندگان برای استفاده از دادههای شخص اول خردهفروشان با رسانههای خردهفروشی است که به کانون اصلی تبلیغکنندگانی تبدیل شدهاند که به دنبال جایگزینهایی برای حذف قریبالوقوع کوکیهای شخص ثالث توسط Google در سال آینده هستند.
ما باید به کمبود استعدادهایی که صنعت ما با آن مواجه است رسیدگی کنیم…. همکاری با دولت برای افزایش انعطاف پذیری در کارآموزی و پاسخگویی به تقاضا برای مهارت های دیجیتال.
آنت کینگ، رئیس انجمن تبلیغات