بخش تبلیغات بریتانیا در آستانه رکود است

Hannah Biernat، مدیر ارشد PwC، گفت که نتایج نشان‌دهنده «تثبیت» در رشد بازار مطابق با سطوح قبل از همه‌گیری است. «به نظر می‌رسد مشتریان از برقراری ارتباط با مخاطبان در قالب‌های نوظهور استقبال می‌کنند، همانطور که با رشد سرمایه‌گذاری پادکست و قالب‌ها در دستگاه‌های متصل نشان داده می‌شود. دیدن اینکه چگونه این صنعت به نوآوری و تنوع در قالب ها و کانال ها در سال آینده ادامه می دهد، هیجان انگیز خواهد بود.

بهبود حاشیه ای در راه است

جدیدترین گزارش IPA Bellwether برای سه ماهه اول سال کمتر مثبت است، با این حال، با “کاهش اندک” 0.9٪ در هزینه تبلیغات مورد انتظار است (قبلاً کاهش 0.3٪ را با “بهبود نهایی” برای تبلیغات پیش بینی کرده بود. 2024 از 0.5٪ (دوباره کاهش از 1.2٪) قبل از رشد انتظاری 1.6٪، 2٪ و 2.2٪ به ترتیب در سالهای 2025، 2026 و 2027.

این نشان داد که 8.2 درصد از شرکت ها در سه ماهه اول سال بودجه بازاریابی خود را به سمت بالا اصلاح کردند، اگرچه 12.9 درصد گفتند که بودجه را کاهش می دهند و دو سوم (66٪) هیچ تغییری در هزینه ها مشاهده نکردند.

به گفته جیمز مک‌دونالد، مدیر داده‌ها، اطلاعات و پیش‌بینی WARC، داده‌ها نشان می‌دهد که بازار تبلیغات بریتانیا در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ وارد رکود شده است و این رکود در ماه‌های اول سال جاری ادامه دارد.

کاهش شدید و پایدار هزینه‌های رسانه‌های اجتماعی – اولین باری که در بریتانیا ثبت می‌شود – احتمالاً ناشی از کاهش فعالیت تبلیغاتی در میان شرکت‌های کوچک و متوسط ​​است که «دم بلند» حجم تبلیغات در پلت‌فرم‌های اجتماعی را تشکیل می‌دهند و حاشیه‌هایشان. تحت استرس باورنکردنی به عنوان نیش تورم هستند. از هر 202 شرکت بریتانیایی یک شرکت در سال 2022 وارد انحلال شد – بالاترین نرخ در هفت سال گذشته – و دیدن این فشارها تا حدی در تجارت تبلیغاتی منعکس شده است.

برنامه ای برای رشد گم شده است

آنت کینگ، رئیس انجمن تبلیغات، گفت که بریتانیا به “یک برنامه قوی برای رشد” نیاز دارد که بر مهارت های صنعت تبلیغات برای کمک به کسب و کارها برای نوآوری و رقابت سرمایه گذاری کند.

کینگ ادامه داد: ما باید به کمبود استعدادهایی که صنعت ما با آن مواجه است رسیدگی کنیم – به عنوان مثال، همکاری با دولت برای افزایش انعطاف پذیری در کارآموزی، و پاسخگویی به تقاضا برای مهارت ها و تخصص دیجیتال، که نیروی کار ما را برای آینده مجهز می کند.

طبق نظرسنجی گارتنر که نشان داد بیش از سه چهارم (79 درصد) از 400 رهبر بازاریابی انتظار داشتند طوفان ادامه عدم اطمینان اقتصادی و ژئوپلیتیکی را پشت سر بگذارند، در سرتاسر جهان، بازاریابان در حال آماده‌سازی برنامه‌های احتمالی بوده‌اند.