بازاریابان درباره راه حل های پس از تهیه کوکی بی اطلاع هستند

اگر احساس می‌کنید سال‌هاست که درباره مرگ کوکی صحبت می‌کنیم، به این دلیل است که داریم. اولین اشاره گوگل مبنی بر اینکه کوکی شخص ثالث مرورگر کروم محبوب خود را ترک خواهد کرد در سال 2019 بود. اکنون سال 2024، تاریخ پایان فعلی، به سرعت نزدیک است.

با این حال بسیاری از بازاریابان هنوز آماده نیستند. Ogury ارائه‌دهنده راه‌حل‌های فناوری با بررسی 1000 برند بزرگ و مدیران آژانس رسانه‌ای دریافت که 41 درصد از راه‌حل‌های فناوری تبلیغاتی بدون کوکی آگاهی کمی دارند.

جفروی مارتین، مدیر عامل Ogury، گفت: «تکنولوژی‌های هدف‌یابی که مستقل از شناسه‌های تبلیغاتی هستند، معمولاً برای درک از دیدگاه افراد خارجی پیچیده هستند.

«تعداد روزافزون راه‌حل‌های بدون کوکی که در بازار در حال ظهور هستند – مانند هدف‌گیری متنی و معنایی، شناسه‌های یکپارچه و هدف‌گیری مبتنی بر گروه‌ها – به این معنی است که آگهی‌دهندگان به سختی درک می‌کنند، چه رسد به انتخاب بین گزینه‌های موجود».

برخی از بازاریابان راه‌حل‌های بدون کوکی مانند اتاق‌های تمیز داده‌ها را حذف کرده‌اند، در حالی که برخی دیگر امیدوارند شرکای آژانس آنها راه‌حل‌های جدیدی را به روی میز بیاورند.

اتخاذ راه حل بدون کوکی موجود

گارتنر سال گذشته 324 بازاریاب را مورد بررسی قرار داد و دریافت که همه آنها حداقل یک شناسه بدون کوکی دارند که در قابلیت‌های خرید رسانه خود مستقر شده است. اتاق‌های تمیز داده‌ها توسط 47 درصد از افراد مورد بررسی استفاده می‌شود، در حالی که از وضوح هویت توسط 30 درصد استفاده می‌شود و مدیریت رضایت و ترجیحات توسط 48 درصد استفاده می‌شود.

تقریباً 90 درصد از صنعت مسافرت و مهمان‌نوازی اتاق‌های تمیز داده را پذیرفته‌اند، در حالی که 10 درصد در حال تأمین منابع مالی یا به کارگیری این فناوری بودند. در فضای بازرگانی، بیش از 50 درصد از برندهای خرده فروشی اتاق های تمیز داده را پذیرفته اند.

وضوح هویت در صنعت مسافرت و مهمان‌نوازی نیز بالا بود، جایی که ارائه‌دهندگان تشخیص هویت از کلیدهای تطبیق – قطعی یا احتمالی – برای شناسایی زمانی که دو رکورد به یک فرد یا خانواده اشاره می‌کنند استفاده می‌کنند.

در همین حال، پلت‌فرم‌های مدیریت رضایت و ترجیحات یک انتخاب برتر در صنایع فناوری اطلاعات و مالی هستند و پس از آن ارائه‌دهندگان خدمات مسافرتی/مهمان‌داری و مراقبت‌های بهداشتی قرار دارند.

افزایش سرمایه گذاری جایگزین کوکی

33Across، یک شرکت درآمدزایی ناشر، انتظار دارد امسال شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌های جایگزین کوکی‌های خود در صنایع دارویی/OTC و مسافرتی باشد.