پریدوت به شدت از تاماگوچی، پدیده حیوان خانگی مجازی دهه 90 الهام گرفته است. ضیا فوگل، مدیر تولید پریدوت، چهارشنبه گذشته در یک پیشنمایش مطبوعاتی گفت: «پریدوت چرخش مدرن تاماگوچی اصلی است.
این یک خلاصه دقیق از بازی است. وقتی از طریق برنامه به محیط اطراف خود نگاه می کنید، می توانید حیوان خانگی مجازی خود را در حال دویدن، مخفی شدن و گشتن در اطراف موانع واقعی ببینید. حیوانات خانگی به اندازه کافی بامزه هستند، و به عنوان کسی که یک حیوان خانگی می خواهد و حیوانات را دوست دارد، به من احساسات مبهم نسبت به داشتن یک حیوان خانگی داد. با این حال، بازی را کمی تکراری دیدم و بازی باتری گوشی من را به سرعت باورنکردنی خالی کرد.
سوال بزرگ این است که آیا نیانتیک میتواند موفقیت بازی پرفروش Pokémon Go را که در سال 2016 به یک پدیده فرهنگی تبدیل شد، زمانی که بازیکنان در تعقیب شخصیتها برای گرفتن جوایز دیوانهوار شدند، دوباره خلق کند. Niantic بازیهای الهامگرفته از فرنچایزهای دیگری مانند هری پاتر، کاتان و ترانسفورمرز را دنبال کرد، اما این اولین بازی داخلی اصلی آن از زمان Ingress، اولین بازی AR این شرکت در سال 2014 است. چیزهای زیادی روی آن سوار میشوند.
با Peridot، Niantic از فرنچایزها دور میشود و دنیایی کاملاً جدید با شخصیتهای جدید خلق میکند. به گفته این شرکت، همه نقاط منحصر به فرد هستند و با استفاده از الگوریتم های داخلی ایجاد شده اند که موجودات الهام گرفته شده از واقعی (به عنوان مثال، یوزپلنگ)، افسانه ای (یتی)، و خیالی (تک شاخ) را با هم ترکیب می کنند. سایر الگوریتمها بر ویژگیهای فیزیکی مانند بافت و پرهای پوست تأثیر میگذارند. هنگامی که Dots با یکدیگر جفت می شوند، یک موجود کاملاً جدید “دریچه” می شود که هر کدام کد ژنتیکی مشتق شده الگوریتمی والدین Dots را ترکیب می کند.
فوگل گفت این الگوریتمها تضمین میکنند که هیچ دو نقطهای هرگز شبیه هم نخواهند بود: «تعداد ترکیبها 2.3×10 است.24– از تعداد ستاره های جهان و دانه های شن روی زمین پیشی می گیرد.
مانند تاماگوچی، بازی با یک تخم مرغ شروع می شود. من یک گرانیت را انتخاب کردم که شکاف خورد تا یک حیوان نقره ای گرد و کرکی با چشم های انیمه بزرگ نمایان شود. من به تازگی یک لیست مواد غذایی قبل از بازی تهیه کرده بودم، احتمالاً به همین دلیل بود که تصمیم گرفتم نام حیوان خانگی مجازی ام را Orzo بگذارم. در دفتر کم نورم، اورزو از دیوارها پینگپنگ زد، برای بیرون آوردن یک خوراکی میانوعدهای را در فرش جستجو کرد، و بعد از آن که با مالیدن شکمش روی صفحهنمایش آیفونم، آن را نوازش کردم، در آغوشم گرفت.
در حالی که Dot من در خانه من “متولد” شده است، موجودات مجازی قرار نیست در خانه باشند. Niantic Peridot را به عنوان یک بازی در فضای باز می بیند، درست مانند Pokémon Go. فوگل می گوید: «ما می خواهیم الهام بخش حرکت روزانه باشیم.
Peridot این کار را با اهدای جوایز به بازیکنان برای تعداد قدم هایی که برداشته اند یا مسافت هایی که طی کرده اند در حین استفاده از برنامه انجام می دهد. همچنین نقاط دیدنی محلی را پیشنهاد میکند، مانند پارکهایی که مردم میتوانند نقطههای خود را برای شکار غذا یا غنائم ببرند.