انتقال امارات به آینده صفر خالص

ما همچنین منابع نوظهور انرژی مانند آمونیاک را راه اندازی کردیم. سه محموله – محموله های آزمایشی – به آسیا و اروپا ارسال شد. همچنین، امروزه ما 100 درصد انرژی شبکه را از کربن صفر، انرژی خورشیدی و هسته ای تامین می کنیم و از بهبود بهره وری انرژی در سراسر عملیات خود اطمینان می دهیم. و البته راه حل های مبتنی بر طبیعت را با کاشت میلیون ها درخت حرا نیز اعمال می کنیم. همچنین اخیراً 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای پیشرفت پروژه های مختلف در زنجیره ارزش متنوع خود در راه حل های کم کربن اختصاص داده ایم. بنابراین همانطور که قبلا ذکر کردم، ما CO خود را گسترش خواهیم داد2 ظرفیت گرفتن 500 درصد ما قصد داریم عملیات خود را با 3.8 میلیارد دلار بیشتر برقی کنیم [allocated] برای برق رسانی به عملیات دریایی، که نشان دهنده کاهش 50 درصدی CO است2 شدت. ما در حال اجرای برنامه های بهینه سازی انرژی هستیم. ما همچنین در حال اتخاذ تدابیر جدید برای ایجاد سیاست دیرینه ADNOC در مورد شعله ور شدن گاز معمولی صفر هستیم. ما در حال افزایش سرمایه گذاری های خود در هیدروژن آبی، مقیاس جهانی جدید، 1 میلیون تن در سال، کارخانه آمونیاک کم کربن در تعزیز هستیم.

و ما همچنین یکی از سهامداران اصلی شرکت انرژی آینده ابوظبی مصدر هستیم که در حال حاضر ظرفیتی بالغ بر 20 گیگاوات انرژی تجدیدپذیر دارد که برای تامین برق بیش از 5 میلیون خانه کافی است و قصد دارد این ظرفیت را تا 100 گیگاوات افزایش دهد. 2030. در بخش تحقیق و توسعه، تقریبا 80 درصد از پروژه های ما به رشد پایدار اختصاص دارد. به عنوان مثال، ما در حال بررسی راه‌هایی برای استفاده از انرژی زمین گرمایی و برداشتن گام‌های مشخص برای بلوغ زنجیره ارزش هیدروژن و فناوری‌های هیدروژن در آینده هستیم. بنابراین، مجموعه‌ای از فناوری‌ها وجود دارد که ما خوش‌بین هستیم که شاهد بلوغ آنها و رسیدگی به دستور کار کربن‌زدایی باشیم.

لورل: و جناب عالی، امارات متحده عربی چگونه صنایع و زنجیره های تامین موجود را کربن زدایی و سبز می کند؟ به عنوان مثال، چشم انداز نظارتی و زیرساخت استاندارد کشور چقدر اهمیت دارد؟

جناب سارا بنت یوسف العامری: امارات متحده عربی از منظری متفاوت بر اساس بلوغ صنایع با این موضوع برخورد می کند. بنابراین ابتدا از منظر صنایع موجود، صنایع بالغ و صنایعی که معمولاً به عنوان تولیدکننده کربن شناخته می شوند. ما متدولوژی های مختلفی داریم تا اطمینان حاصل کنیم که این یک تلاش زنجیره تامین کامل می شود. ما در حال بررسی هر بخش از زنجیره ارزش هستیم، و می‌توانم مثالی از استفاده از سیستم‌های جذب کربن در صنایعی که به سختی کاهش می‌یابند را به شما ارائه دهم، جایی که ما یک برنامه بسیار خوب و مقیاس‌پذیر برای کربن زدایی تولید فولاد خود با فولاد امارات با همکاری هر دو داریم. ADNOC و Masdar تا 800000 تن دی اکسید کربن در سال را جذب و استفاده می کنند. و این تنها مکانیزمی است که به وسیله آن به جذب کربن نزدیک می شویم. مکانیسم دیگر استفاده و تعبیه در سیاست های مختلف ما است. بنابراین ما برنامه ارزش داخلی را همراه با برنامه تحول فناوری یکپارچه خود داریم که شامل شاخص تحول فناوری صنعتی است که پایداری را به عنوان یکی از ارکان کلیدی تحول فناوری دارد.

و کاری که انجام می دهد این است که به طور موثر به کارایی ها نگاه می کند، به مکانیسم هایی برای کاهش تولید کربن، استفاده مجدد از آن در سیستم، اطمینان از اینکه مواد تا حداکثر ظرفیت خود استفاده می شود، اطمینان از کاهش ضایعات و همه این موارد است. از طریق هر دو مکانیسم دیجیتالی سازی، فناوری های صنعت 4.0، فرآیندهای تولید آگاهانه تر استفاده می شود. و از منظر سیاست، ما همچنین به سطح مصرف‌کنندگان می‌رویم تا مکانیزم سرتاسری را تضمین کنیم که نه تنها بر تولید و صنایع در بالادست و پایین‌دست تمرکز می‌کند، بلکه به استفاده و حمل و نقل همه‌جانبه کلید نیز توجه می‌کند. صنعتی، هم از منظر مواد اولیه و هم از منظر تولید و محصول نهایی.

از منظر سیاست نیز، در عملیات ما، 300 میلیارد پایداری در همه ستون ها تعبیه شده است و به عنوان مکانیزمی برای توسعه صنایع جدید استفاده می شود. و کاری که این کار انجام می دهد این است که کربن زدایی در مقیاس را از یک بار اقتصادی به یک فرصت بازار تبدیل می کند و به ما تلاش های سیاستی کاملی می دهد تا بتوانیم صنایع جدید را به پیش ببریم، سپس به استفاده کنندگان بسیاری از خروجی های ناشی از صنایع موجود تبدیل شویم. به ما اجازه می دهد تا اکوسیستم خود را در جهت ایجاد تأثیر و نتیجه لازم ادغام کنیم. سپس سیاست های ما می آید که اکنون به آنچه فراتر از فناوری های فعلی و صنایع فعلی و پیشرفت آن در بخش های مختلف است نگاه می کند. و این تضمین می کند که یک رویکرد کل نگر یک ملت به سیاست های درست، معیارهای مناسب، مکانیسم های درست برای فعال کردن دستور کار ما نسبت به کربن خنثی و اطمینان حاصل شود که صنایع در این انتقال مهم نقش حیاتی ایفا می کنند.

لورل: متشکرم. آقای الکعبی، فراتر از تلاش‌های سنتی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مانند جنگل‌کاری، نیاز به نرخ‌های بالاتر CO وجود دارد.2 حذف ADNOC اخیراً 15 میلیارد دلار به پروژه هایی اختصاص داده است، همانطور که شما اشاره کردید، که به تسریع اهداف کم کربن آن کمک می کند. برخی از آخرین سرمایه گذاری های تحقیق و توسعه در CO چیست؟2 حذف، مانند جذب و ذخیره کربن (CCS)، که ADNOC دنبال می کند، و چگونه آنها اهداف کلی پایداری امارات را تکمیل می کنند؟

آقای. مصعب الکعبی: اهمیت CO2 حذف را نمی توان دست کم گرفت. در ژانویه امسال، ائتلافی از محققان گزارشی را منتشر کردند که در آن خواستار افزایش سریع فناوری‌های حذف دی اکسید کربن شد. این نشان داد که از 2 میلیارد تن CO2 در حال حاضر تنها 0.1 درصد از اتمسفر از طریق مداخله انسان حذف می شود. به منظور جلوگیری از بدترین اثرات گرمایش، این مطالعه گفت که ما باید میزان حذف کربن از جو را در طول این دهه به میزان 30 و تا سال 2050 به میزان 1300 افزایش دهیم. در سراسر ADNOC، ما در حال اجرا و آزمایش هستیم. اشکال مختلف CCS و فن آوری های حذف دی اکسید کربن. همانطور که گفته شد، تاسیسات ما تا 800000 تن CO را جذب می کند2 در سال از صنعت فولاد امارات. در Fertiglobe، ما CO را جذب می کنیم2 و از آن برای تهیه اوره استفاده کنید. در اوایل سال جاری، ما اعلام کردیم که دی اکسید کربن اضافی جذب شده از عملیات Fertiglobe امارات متحده عربی را نیز می گیریم و 100 درصد آن را در سفره های کربنی خشکی ابوظبی تزریق می کنیم. این اولین CO در جهان خواهد بود که کاملاً جدا شده است2 خلبان تزریق