پلتفرم مستقل سمت تقاضا The Trade Desk پروتکل ویدئویی دیجیتال جدیدی را که توسط آزمایشگاه فناوری IAB در ماه مارس معرفی شد، پیاده سازی کرده است، تاییدی که می تواند باعث جذب صنعت و موقعیت شرکت به عنوان کاتالیزور تغییر در اکوسیستم شود.
اما عدم شفافیت در مورد عناصر کلیدی انتقال، مانند زمان وقوع و تأثیر چشمگیر آن بر درآمدهای ویدیویی، برخی ناشران را مضطرب کرده است.
بهروزرسانیهای جدید مربوط به سیستم طبقهبندی است که خریداران و فروشندگان برای برچسبگذاری و انجام معاملات روی موجودی ویدیوی دیجیتال استفاده میکنند، کانالی که طبق پیشبینی IAB 2022، هزینه تبلیغات ویدیویی و چشمانداز 2023، کل هزینههای تبلیغات آن در سال 2023 با 17 درصد افزایش به 55 میلیارد دلار خواهد رسید. گزارش.
پروتکل های جدید – که دو سطح جدید، محتوای همراه و بینابینی را به طبقه بندی استاندارد درون جریانی و بیرونی اضافه می کنند – به عنوان یک ارتقای سودمند برای اکوسیستم فناوری تبلیغاتی مورد استقبال قرار گرفته است، زیرا شفافیت بیشتری را برای خریداران رسانه ای فراهم می کند. با توجه به مصاحبه با کارشناسان، به نوع موجودی ویدیویی که آنها برای آن پیشنهاد می دهند.
با این حال، با افزودن سطوح جدید به سلسله مراتب موجود، مشخصات همچنین تهدیدی برای کاهش درآمدی است که ناشران از موجودی ویدیوی خود ایجاد می کنند. بر اساس سیستم جدید، موجودی ویدیوی بسیاری از ناشران بهجای ویدیوی واقعی در جریان، به عنوان محتوای همراه واجد شرایط میشود و بازدهی پایینتری برای آنها ایجاد میکند.
یکی از مدیران عملیات تبلیغاتی گفت: «اگر ناشر هستید، این یک تغییر ناگهانی به نظر میرسد که میتواند بهویژه برای پیشبینی درآمد ما مختل شود. این تغییر باید اتفاق بیفتد، اما ای کاش اینقدر عدم اطمینان وجود نداشت.»
The Trade Desk با تبدیل شدن به اولین DSP که پروتکل جدید را به طور عمومی پذیرفته است، به صنعت – و همچنین به مشتریان آژانس و برند خود – نشان داده است که چقدر جدی قصد دارد به روز رسانی ها را انجام دهد.
کریس کین، موسس مشاوره تبلیغات برنامهای، گفت: این حرکت همچنین The Trade Desk را به عنوان یک منبع قدرتمند برای اجرای اکوسیستم قرار میدهد، زیرا آزمایشگاه فناوری IAB معمولاً به حمایت یک شریک معتبر طرف تقاضا برای تبدیل سیاستهای خود به عمل متکی است. Jounce Media.
کین میگوید: «به IAB نیاز است تا یک استاندارد بسازد و سپس به یک شرکت بزرگ و قدرتمند در زمینه فناوری تبلیغاتی نیاز دارد تا پذیرش آن را هدایت کند. برای تعریف مکانیابی ویدیو، آن شرکت بزرگ The Trade Desk است.