برند مد لوکس Balenciaga با هدف افزایش آگاهی در مورد کشاورزی احیا کننده از طریق تجربه کشاورزی احیا کننده خود، که به کاربران گوشی های هوشمند امکان می دهد محصولات را در واقعیت افزوده کشاورزی کنند، افزایش می دهد.
این تجربه با مراجعه به وب سایت Balenciaga در دستگاه iOS یا Android به صورت رایگان در دسترس است. در آنجا، بازدیدکنندگان می توانند یکی از دو شخصیت قابل بازی را انتخاب کنند و یک مزرعه مجازی را در دنیای AR در مقابل خود بر روی صفحه نمایش دستگاه خود قرار دهند.
کاربران می توانند روی صفحه ضربه بزنند تا شخصیت های خود را در محیط مجازی جابجا کنند. این تجربه بازدیدکنندگان را از طریق فرآیند کاشت بذر، آبیاری محصولات و موارد دیگر راهنمایی می کند و در عین حال به آنها در مورد موضوعاتی مانند کشت مخلوط و کمپوست آموزش می دهد.
به عنوان بخشی از این تبلیغ، Balenciaga گفت: «در eDNA، یک فناوری نوآورانه که برای اندازهگیری و نظارت بر تنوع زیستی با شناسایی ردپای DNA در محیط توسعه یافته است، سرمایهگذاری خواهد کرد.»
وبسایت Balenciaga مینویسد: «برخی از استراتژیهای کشاورزی را میتوان برای حفظ یا بهبود سلامت زیستگاه استفاده کرد، اما بدون دادهها و معیارهای دقیق، دشوار است که بدانیم آیا این استراتژیها واقعاً کار میکنند یا خیر. به همین دلیل است که فناوری eDNA نقش مهمی در بازسازی اکوسیستم ها ایفا می کند.