گزارش می گوید ایالات متحده به طور ناعادلانه چینی ها را به دلیل جاسوسی صنعتی هدف قرار داده است

سالهاست که گروه های حقوق مدنی وزارت دادگستری آمریکا را متهم می کنند که علیه دانشمندان چینی تبار نژادی قائل شده است. امروز ، یک گزارش جدید داده هایی را ارائه می دهد که ممکن است برخی از ادعاهای آنها را کمی کند.

این مطالعه که توسط کمیته 100 ، انجمن رهبران مدنی چینی-آمریکایی منتشر شد ، نشان داد که افراد دارای میراث چینی بیشتر از سایرین تحت قانون جاسوسی اقتصادی قرار می گیرند-و به طور قابل توجهی کمتر به احتمال زیاد محکوم می شود

اندرو سی.کیم ، نویسنده این گزارش ، وکیل و محقق مهمان در کالج حقوقی تگزاس جنوبی در هیوستون ، می گوید: “س basicال اساسی که این مطالعه سعی می کند به آن پاسخ دهد این است که آیا در مورد ظن جاسوسی با آمریکایی های آسیایی متفاوت رفتار می شود یا خیر.” “پاسخ آن سوال مثبت است. “

این مطالعه که داده های پرونده های جاسوسی اقتصادی ایالات متحده از 1996 تا 2020 را مورد بررسی قرار داد ، نشان داد که تقریباً نیمی از همه متهمان به سرقت اسرار به نفع چین متهم شده اند. این بسیار کمتر از ارقامی است که مقامات آمریکایی برای توجیه طرح اصلی وزارت دادگستری در چین ارائه کرده اند.

این مطالعه نشان داد که 46 درصد از کل متهمان به سرقت اسرار به نفع چین متهم شده اند ، در حالی که 42 درصد از پرونده ها مربوط به مشاغل آمریکایی است.

بر اساس این گزارش ، 46 درصد از متهمان تحت قانون جاسوسی اقتصادی متهم به فعالیت هایی هستند که به نفع مردم یا نهادهای چینی است ، در حالی که 42 درصد از متهمان به سرقت اسرار به نفع مشاغل آمریکایی متهم شده اند.

اعداد و ارقام مستقیماً با پیام های وزارت دادگستری در مورد طرح چین که در سال 2018 برای مبارزه با جاسوسی اقتصادی راه اندازی شد ، در تضاد است. این وزارتخانه به طور عمومی – به عنوان مثال ، در اولین خط صفحه اصلی خود برای طرح چین – اعلام کرده است که 80 درصد از پیگردهای قانونی به نفع دولت چین است ، منعکس کننده “سرقت در مقیاسی بسیار بزرگ که یکی از بزرگترین نقل و انتقالات را نشان می دهد”. ثروت در تاریخ بشریت ، “همانطور که کریستوفر ری ، مدیر FBI در سال 2020 توصیف کرد.

از سال 2019 ، این برنامه تا حد زیادی محققان دانشگاهی را هدف قرار داده است.

“شواهد قوی از اتهامات با شواهد کمتر”

این گزارش بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده های دادگاه های عمومی و همچنین اطلاعیه های مطبوعاتی وزارت دادگستری ، برای کلیه پیگردهای قانون جاسوسی اقتصادی بین سالهای 1996 تا 2020 تهیه شده است. دوره تا سال 2016

اتهامات “سرقت اسرار تجاری” و “جاسوسی اقتصادی” هر دو شامل می شد ، با اتهام “جاسوسی اقتصادی” که مستلزم اثبات “ارتباط با نهاد خارجی” و همراه با مجازات های بیشتر بود. (این دو دسته تنها بخشی از اتهامات مربوط به طرح چین را تشکیل می دهند ؛ کیم به طور خلاصه به “اظهارات دروغین و جرایم مربوط به پرونده” اشاره می کند و همچنین افراد متهم به تقلب در اعطای کمک و دروغ گفتن در درخواست ویزا ، در میان سایر جنایات هستند.)

از آنجا که اطلاعات دموگرافیک و اطلاعات شهروندی در پرونده های دادگاه گنجانده نشده است ، کیم از اسامی به عنوان نیابتی برای نژاد استفاده می کرد و از جستجوهای گوگل در مواردی استفاده می کرد ، مانند لی و پارک ، از نظر قومی مبهم بودند. برای شهروندی ، کیم خاطرنشان کرد که در اطلاعیه های مطبوعاتی غالباً اگر متهم “تبعه خارجی” است ، به طور برجسته اشاره می شود ، بنابراین او فرض کرد که متهمان همه شهروندان هستند مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.