چگونه سدیم می تواند بازی باتری ها را تغییر دهد

و در عین حال، تراکم انرژی در حال افزایش است، روندی که من شخصاً از آن سپاسگزارم زیرا اغلب فراموش می‌کنم تلفنم را برای روزها شارژ کنم، و معمولاً وقتی این اتفاق می‌افتد، خیلی بهتر از چند مورد اتفاق می‌افتد. سالها پیش.

منشعب شدن

اما فقط به این دلیل که لیتیوم یون بر دنیای باتری امروزی تسلط دارد به این معنی نیست که رقابت را برای همیشه از بین خواهد برد.

قبلاً در مورد افزایش تعداد گزینه‌ها در صنعت باتری، عمدتاً در زمینه ذخیره‌سازی ثابت در شبکه برق، نوشته‌ام. این امر به ویژه در انتقال به منابع انرژی تجدیدپذیر متناوب مانند باد و خورشید بسیار مهم است.

در حالی که امروزه سیستم‌های پشتیبان تمایل دارند از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده کنند، زیرا آنها همان چیزی هستند که در دسترس هستند، بسیاری از شرکت‌ها در تلاش هستند تا باتری‌هایی بسازند که در نهایت حتی ارزان‌تر و قوی‌تر باشند. به عبارت دیگر، بسیاری از محققان و شرکت ها می خواهند باتری هایی را به طور خاص برای ذخیره سازی ثابت طراحی کنند.

به عنوان مثال، باتری‌های جدید را می‌توان با مواد فراوانی مانند آهن یا پلاستیک ساخت، و ممکن است از آب به جای حلال‌های آلی برای جابه‌جایی شارژ استفاده کنند و نگرانی‌های پایدار در مورد ایمنی نصب باتری‌های لیتیوم یونی در مقیاس بزرگ را برطرف کنند.

اما در مقایسه با ذخیره‌سازی ثابت، به دلیل نیازهای شدیدی که ما برای وسایل نقلیه خود داریم، کاندیداهای کمتری وجود دارد که می‌توانند در باتری‌های EV کار کنند. امروزه، بیشتر رقابت در بازار تجاری بین طعم‌های مختلف باتری‌های لیتیوم یونی است، با برخی از نسخه‌های ارزان‌تر که حاوی کبالت و نیکل نیستند در چند سال گذشته جایگاه خود را به دست آورده‌اند.

هرچند که ممکن است به زودی تغییر کند، زیرا درست زیر لیتیوم در جدول تناوبی، یک چالش در کمین است: سدیم. سدیم از جهاتی شبیه لیتیوم است و سلول‌های ساخته شده با این ماده می‌توانند به ولتاژی مشابه سلول‌های لیتیوم یونی برسند (به این معنی که واکنش‌های شیمیایی که باتری را تغذیه می‌کنند تقریباً به همان اندازه قدرتمند خواهند بود).

و نکته مهم این است که باتری های مبتنی بر سدیم اخیرا انرژی بیشتری را در یک بسته کوچکتر جمع می کنند. در سال 2022، چگالی انرژی باتری‌های یون سدیم دقیقاً همان چیزی بود که برخی از باتری‌های لیتیوم یون پایین‌تر یک دهه پیش بودند – زمانی که خودروهای الکتریکی تجاری اولیه مانند تسلا رودستر قبلاً وارد جاده شده بودند.