چگونه آیدا از سیل نیویورک دوری کرد

لورن مک فیلیپس ، هیدرولوژیست در دانشگاه ایالتی پن که به مطالعه سیلاب های شهری می پردازد ، می گوید: “مشکل این است که ما این تاثیرات و این طوفان های متغیر را سریعتر می بینیم و سازگاری ها به سرعت پیش نمی روند.”

مک فیلیپس می گوید شهر نیویورک نسبت به آمادگی برای سیلاب نسبتاً آینده نگر بوده است. برای سالها ، شهر معماری قابل نفوذتری مانند بام های سبز و باغهای بارانی را ایجاد کرد و پمپ ها و لوله های زهکشی را ارتقا داد. این پیشرفت ها پس از سندی شدت یافت.

فرماندار نیویورک ، کتی هوچول ، صبح روز بعد از طوفان گفت: “ما درس های زیادی از سندی آموختیم.” ما انعطاف پذیری را تقویت کردیم. سواحل ساحلی ما بسیار بهتر از گذشته است. اما جایی که ما آسیب پذیری داریم در خیابان های ماست. “

سندی در بحث در مورد سیل در شهر نیویورک بسیار چشمگیر است. اما تفاوت طوفان 2012 با ایدا نشان دهنده تهدید سیل پیچیده ای است که شهر از تغییرات آب و هوایی با آن روبرو است. سندی باعث طوفان شدید شد ، جایی که اقیانوس به داخل شهر هجوم آورد. آیدا در مدت کوتاهی چند سانتی متر آب در سراسر شهر ریخت – مشکلی که موانع دریایی و دیگر حفاظت های ساحلی نمی توانند آن را حل کنند.

در حالی که شهر نیویورک و دیگر مناطق ساحلی بیشتر در معرض افزایش سطح دریا هستند ، هر منطقه شهری می تواند آنچه را که سیلاب های رودخانه ای نامیده می شود ، از نوع بارندگی ها تجربه کند. تیمون مک پیرسون ، محقق در زمینه تاب آوری آب و هوای شهری در New School و عضو هیئت تغییرات آب و هوایی شهر نیویورک می گوید: “شیوه توسعه شهر نیویورک باعث ایجاد سیل شده است.”

سطوح غیر قابل نفوذ مانند بتن باعث می شود آب به سمت سرازیری هجوم آورد تا اینکه در زمینهای علفی یا جنگل ها در زمین فرو رود. و اگر آب کافی به هم متصل شود ، عواقب آن می تواند کشنده باشد.

ما باید به معنای واقعی کلمه شهر را برای حل مشکل دوباره طراحی کنیم. “

تیمون مک پیرسون

شهر نیویورک با مشارکت محققانی مانند مک پیرسون ، برنامه هایی را برای بهبود دفاع در برابر سیل ناشی از طوفان ایجاد کرده است. یک طرح مقاوم در برابر طوفان در ماه مه 2021 منتشر شد که شامل ارزیابی خطر سیل در سطح شهر و ارائه راه حل هایی از جمله راهبردهای اجتماعی مانند آموزش شوراهای شهرهای محلی در مورد خطرات سیل ، تا تکنیک های مهندسی مانند سقف سبزتر و باغهای بارانی بود.

و اداره حفاظت محیط زیست شهر در حال بررسی برنامه هایی برای مناطقی است که در شدیدترین طوفان ها به ویژه آسیب می بینند. مطالعه Cloudburst Resiliency که در سال 2018 تکمیل شد ، راهکارهای مقابله با حوادث شدید باران را مورد بررسی قرار داد. برنامه های آزمایشی در مناطق سیل زده اغلب در کوئینز شامل زیرساخت های سبز مانند پیاده روهای پارک قابل سیل و همچنین زمین بسکتبال برای نگهداری آب در هنگام سیلاب های بزرگ بود.

اما انجام این راه حل ها یا سایر راه حل های مدیریت آب طوفان مستلزم تأمین مالی عمده است و مهندسی برخی از آنها به یک دهه زمان نیاز دارد. مک فرسون می گوید: “ما باید به معنای واقعی کلمه شهر را برای حل مشکل دوباره طراحی کنیم.” و او انتظار دارد که برچسب قیمت سنگین باشد – احتمالاً صدها میلیارد دلار. او می گوید ، در برخی موارد ، تحقیقات نشان می دهد که چگونه می توان از شهر در برابر سیل محافظت کرد ، اما جمع آوری پول و اراده سیاسی برای اقدام هنوز یک مانع است.