چرا ویروس های کوچک می توانند بهترین گزینه ما در برابر مقاومت ضد میکروبی باشند؟

در عرض چند دهه پس از کشف آنها، آنها تا حد زیادی به نفع آنتی بیوتیک ها رها شدند. اما از آنجایی که آنتی بیوتیک ها به طور فزاینده ای ما را شکست می دهند، و تهدید مرگبار مقاومت ضد میکروبی بزرگ است، علاقه به فاژ درمانی در حال افزایش است. با این حال، ما هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد فاژها داریم، و باید قبل از اینکه فاژ درمانی به جریان اصلی تبدیل شود، بر نفرت خود از ویروس ها غلبه کنیم. پس از همه، آیا یک ویال ویروس می نوشید؟

کلوئی جیمز، میکروبیولوژیست که فاژها را در دانشگاه سالفورد در بریتانیا مطالعه می کند، می گوید: «یک عامل ick وجود دارد.

فاژها با ویروس هایی که ما را آلوده می کنند، مانند ویروس هایی که باعث آنفولانزا، ابولا یا کووید می شوند، متفاوت هستند. در عوض، فاژها به طور خاص باکتری ها را آلوده می کنند. این دو در کنار یکدیگر تکامل یافته اند – هر جا که باکتری وجود داشته باشد، فاژهایی را خواهید دید که آنها را آلوده می کنند.

در واقع، تقریباً به هر کجا که نگاه کنید، فاژها را خواهید یافت. جیمز می‌گوید: «آن‌ها به‌طور باورنکردنی متنوع هستند و فراوان‌ترین موجودات روی کره زمین هستند، بنابراین به معنای واقعی کلمه در همه جا هستند.

بسیاری از فاژها با فرود بر روی یک باکتری و تزریق DNA خود به داخل آن کار می کنند. در آنجا DNA می تواند تکثیر شود. در نهایت، خود باکتری منفجر خواهد شد و انفجاری از فاژها را منتشر می کند. اگرچه همه فاژها به این روش کار نمی کنند. برخی ژن های خود را در DNA باکتری ها وارد می کنند. این ممکن است مانع از تکثیر باکتری ها شود، یا می تواند به آنها قدرت های دیگری مانند توانایی ایجاد یک بیماری کشنده تر یا مقاومت در برابر اثرات آنتی بیوتیک ها را بدهد.

این پیچیده است، تا حدی به این دلیل که فاژهای بسیار زیادی وجود دارد، و تا حدودی به این دلیل که همه آنها فوق العاده خاص به نظر می رسند. برای مثال، آنها فقط گونه های خاصی از باکتری ها را آلوده می کنند. اما فاژ مناسب را برای باگ مناسب پیدا کنید و پتانسیل فاژ درمانی بسیار زیاد است.