لیندا یاکارینو از NBCU در حال مذاکره برای تبدیل شدن به مدیرعامل توییتر است

به گفته یک منبع آگاه، لیندا یاکارینو، مدیر فروش تبلیغات طولانی‌مدت NBCUniversal در حال مذاکره برای خروج از شرکت خود و جانشینی ایلان ماسک به عنوان مدیر عامل توییتر است.

اوایل روز پنج‌شنبه، ماسک – که پلتفرم رسانه‌های اجتماعی را اکتبر گذشته خریداری کرد و دو ماه بعد متعهد شد که با یافتن “کسی به اندازه کافی احمق که بتواند این کار را بپذیرد” از سمت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری کند – نشان داد که به یک جایگزین رضایت داده است.

او در توییتی نوشت: «از اینکه اعلام کردم یک مدیرعامل جدید برای X/Twitter استخدام کرده‌ام هیجان‌زده هستم. او تا 6 هفته دیگر شروع می کند! نقش من به سمت مدیر اجرایی و مدیر ارشد فناوری، نظارت بر محصول، نرم‌افزار و سیستم‌عامل تغییر خواهد کرد.»

وال استریت ژورنال ابتدا گزارش داد که یاکارینو، رئیس تبلیغات و مشارکت جهانی NBCUniversal، در حال مذاکره برای نقش مدیر عامل توییتر است.

این خبر درست چند روز قبل از اینکه Yaccarino و NBCUniversal قرار است هفته اولیه خود را آغاز کنند و ارائه سنتی صبح دوشنبه خود را در رادیو سیتی موزیک هال برگزار کنند، منتشر می شود.

NBCUniversal و Twitter هیچ جزئیات بیشتری در مورد موقعیت جدید Yaccarino به اشتراک نمی گذارند. جو بناروچ، Evp، ارتباطات جهانی، NBCU، گفت: «لیندا در حال تمرین پشت سر هم برای روز دوشنبه است. طبق معمول، درخواست Adweek از بخش مطبوعات توییتر – که ماسک آن را منحل کرد – یک پاسخ خودکار حاوی یک ایموجی مدفوع دریافت کرد.

یاکارینو از زمانی که میلیاردر این پلتفرم را در ماه اکتبر خریداری کرد، مدافع عمومی مالکیت ماسک بر توییتر بوده است. این دو نفر در ماه آوریل و در جریان افتتاحیه رویداد بازاریابی احتمالی در میامی با هم روی صحنه ظاهر شدند، برای یک سخنرانی کلیدی پیرامون «تویتر 2.0».

ان‌بی‌سی یونیورسال همکاری توئیتری خود را تحت رهبری ماسک نیز گسترش داده است. در حالی که توییتر دو هفته پیش رویداد رسمی NewFronts را برگزار نکرد، این شرکت در طول هفته یک ارائه کوچکتر برای مشتریان برگزار کرد و از همکاری گسترده المپیک و پارالمپیک با NBCUniversal در حوالی بازی های المپیک تابستانی و پارالمپیک تابستانی 2024 در پاریس خبر داد.

یاکارینو از دیرباز یکی از پویاترین نیروهای تبلیغاتی بوده است. او پس از گذراندن دو دهه در ترنر در سال 2011 به NBCUniversal پیوست. یاکارینو در ابتدا مسئولیت فروش کابل و دیجیتال را بر عهده داشت، اما در عرض دو سال به رهبری تمام شبکه‌های کابلی و پخش تحت یک مجموعه واحد ارتقا یافت – یک تغییر انقلابی در آن زمان که در نهایت تقریباً توسط همه رقبای او پذیرفته شد.

یاکارینو به عنوان مدیرعامل توییتر وظیفه دارد به بازگرداندن ایمان تبلیغ‌کنندگان به پلتفرمی که از زمان تصاحب ماسک بی‌ثبات شده است، کمک کند. طبق گزارش بلومبرگ، دلارهای تبلیغاتی توییتر از زمانی که ماسک این پلتفرم را خرید 89 درصد کاهش یافت و درآمد به نصف کاهش یافت.