واقعیت واقعیت افزوده برای برندها

هدست می تواند یک وسیله کاملاً ضد اجتماعی باشد. شما عملاً دنیای واقعی را برای ورود به دنیای مجازی می بندید. همچنین می تواند گرم و عرق کند، مثلاً در بازی، اگر برای مدتی مشغول بازی هستید. و اگر تمام روز را با خیره شدن به یک صفحه سپری کرده اید، آخرین چیزی که ممکن است بخواهید این است که در پایان روز به رایانه دیگری بروید.

در میان ما افراد زیادی وجود دارند (به ویژه و شاید به طرز شگفت انگیزی Gen Z) که فعالانه در تلاش هستند تا از چنگال گوشی های هوشمند خود فرار کنند، چه رسد به خرید فناوری های بیشتر مبتنی بر اینترنت. اما به احتمال زیاد هنوز چند سال دیگر به عینک AR اختصاص دارد.

همانطور که گوگل کشف کرد، توسعه عینک های کمکی پیشرفته که به اندازه کافی سبک (و قدرت باتری کافی) برای استفاده راحت در طول روز داشته باشند، یک چالش تکنولوژیکی مهم است. به این ترتیب، گوگل قبلاً تصمیم گرفته است که فروش Glass Enterprise Edition را متوقف کند و پشتیبانی از آن را متوقف کند.

تولید کنندگان هدست به استفاده صنعتی می پردازند

در سال‌های اخیر، اکثر تولیدکنندگان هدست از استفاده روزمره مصرف‌کننده دور شده‌اند تا روی کاربردهای صنعتی خاص تمرکز کنند. این منطقی است: عملکرد فناوری و تجربه همه جانبه این هدست‌ها واقعاً شگفت‌انگیز است، و همچنین قیمت آن نیز به همین ترتیب است.

حتی کسب‌وکارهای بزرگ نیز در این دوران چالش‌برانگیز اقتصادی، دو بار به سفارش مجدد یا ارتقاء هدست فکر می‌کنند. هم مجیک لیپ و هم HoloLens 2 مایکروسافت در بسیاری از صنایع از طراحی و معماری گرفته تا علم و مراقبت های پزشکی مورد استفاده قرار گرفته اند، که مورد دوم توسط ارتش ایالات متحده و حتی ناسا برای کمک به فضانوردان در انجام کارهای تعمیر و نگهداری در پیاده روی های فضایی مورد استفاده قرار گرفته است.

در بیشتر این موارد، مزایای نمایشگرهای کمکی AR heads-up از نظر کمی ثابت شده است. و در SXSW، امی وب آینده پژوه اظهار داشت که 10 سال بعد، ما به امروز نگاه خواهیم کرد و کاملاً باورنکردنی است که به هر جراح اجازه دهیم بدون نمایشگر کمکی ما را عمل کند!

اپل وارد چت شده است

اما یک عامل وجود دارد که ممکن است هر تغییر پارادایم را تسریع کند.

شایعات در مورد عرضه هدست AR/VR اپل و اینکه چه معنایی برای دسته نوپایی که در تلاش برای جلب توجه مصرف کنندگان هستند، وجود دارد. این شایعات ممکن است در نهایت به واقعیت تبدیل شوند، با گزارش هایی مبنی بر اینکه یک هدست AR/VR اپل اواخر امسال معرفی خواهد شد.

آیا اپل می تواند بازی را تغییر دهد؟ آنها توانایی منحصر به فردی برای تعریف یک دسته دارند و بنابراین تعجبی نخواهد داشت که تقاضای مصرف کننده بازار را تسریع کند. با این حال، پیشنهاداتی مبنی بر این وجود دارد که با وجود رزرو تیم طراحی اپل مبنی بر اینکه دستگاه هنوز آماده عرضه نیست، هرگونه راه اندازی رخ خواهد داد. و اینکه هزینه گزارش شده در حدود 3000 دلار آن را از دسترس حتی سرسخت ترین طرفداران اپل دور می کند. احتمالاً بهتر است در مورد آن به عنوان یک نسخه توسعه‌دهنده (مثل Meta Quest Pro) فکر کنید، با مدل‌های ارزان‌تری که احتمالاً در چند سال آینده برای مشتریان گسترده‌تری دنبال خواهند شد.