مشکل گوارشی؟ این سنسور را قورت دهید

حدود 35 میلیون آمریکایی از مشکلات گوارشی مانند یبوست، بیماری ریفلاکس معده به مری و گاستروپارزی (فلج جزئی معده) رنج می برند. این به اصطلاح اختلالات حرکتی، که در آنها غذا به درستی در سیستم حرکت نمی کند، اغلب با استفاده از آندوسکوپی، مطالعات تصویربرداری هسته ای یا اشعه ایکس تشخیص داده می شود.

اما مهندسان MIT و Caltech یک جایگزین کمتر تهاجمی ارائه کرده‌اند: یک حسگر قابل بلع که می‌توان موقعیت آن را در طول سفر در بدن کنترل کرد. این نوآوری روزی می تواند تعیین منبع مشکل را بدون مراجعه به بیمارستان بسیار آسان تر کند. در یک مطالعه جدید، محققان نشان دادند که می توانند از سیستم خود برای ردیابی حسگر هنگام حرکت در دستگاه گوارش حیوانات بزرگ استفاده کنند.

سنسور کوچک میدان مغناطیسی تولید شده توسط یک سیم پیچ الکترومغناطیسی در خارج از بدن را اندازه گیری می کند. پیشرفت آن را می توان از روی اندازه گیری ها محاسبه کرد زیرا قدرت میدان با فاصله از سیم پیچ ضعیف می شود. امید این است که پزشکان بتوانند از این اطلاعات برای تعیین اینکه کدام قسمت از دستگاه گوارش باعث کاهش سرعت می شود استفاده کنند و به تصمیم گیری در مورد درمان کمک کنند.

کپسول کوچک میدان مغناطیسی تولید شده توسط یک سیم پیچ در خارج از بدن را اندازه گیری می کند و امکان ردیابی موقعیت آن را در دستگاه گوارش فراهم می کند.

با حسن نیت از محققین

برای کمک به تعیین محل قرص بلعیده شده، یک حسگر دوم در خارج از بدن به عنوان نقطه مرجع باقی می ماند. این سنسور را می توان با چسب به پوست چسباند، در حالی که سیم پیچ را می توان در یک جیب یا کوله پشتی یا حتی در پشت توالت قرار داد. یک فرستنده بی سیم اندازه گیری میدان مغناطیسی را به رایانه یا تلفن هوشمند نزدیک می فرستد.

جووانی تراورسو، نویسنده ارشد این مطالعه که دانشیار است، می‌گوید: «توانایی مشخص کردن تحرک بدون نیاز به تشعشع، ویزیت‌های داخل بیمارستانی یا قرار دادن دستگاه‌های تهاجمی‌تر می‌تواند مانع ارزیابی افراد شود.» مهندسی مکانیک در MIT و متخصص گوارش در بریگهام و بیمارستان زنان. اکنون محققان امیدوارند که با همکاران خود در فرآیندهای تولید کار کنند و در نهایت این سیستم را در انسان آزمایش کنند.