مدیر عامل WPP پتانسیل رشد هوش مصنوعی و اینفلوئنسر را تشریح می کند

علیرغم کاهش هزینه‌های مشتریان فناوری و همچنین ضعف‌های کلان اقتصادی، WPP که مالک آژانس‌هایی مانند Ogilvy، VMLY&R، MediaCom و Wunderman Thompson است، رشد ارگانیک 2.9 درصدی را در سه ماهه اول گزارش کرد و درآمد قبل از هزینه‌ها 4.32 میلیارد دلار بود. . این با عملکرد تجارت رسانه ای GroupM و رشد در حوزه بازاریابی تأثیرگذار و هوش مصنوعی تقویت شد.

در طول سه ماهه اول سال 2023، شبکه آژانس 1.5 میلیارد دلار تجارت جدید از جمله معاملات با فورد (رسانه های اجتماعی)، Adobe (رسانه های جهانی)، Lloyds (CRM)، هتل و استراحتگاه بین قاره ای (تجربه جهانی)، Swissport (PR – سوئیس) انتخاب کرد. و BackMarket (Media UK/US).

GroupM در طول سه ماه اول سال رشد 6.1 درصدی را تجربه کرد، در حالی که این شبکه همچنین رشد را در تمام بخش‌ها با آژانس خلاق خود 0.7 درصد، آژانس‌های روابط عمومی 2.2 درصد و آژانس‌های تخصصی 1.9 درصد گزارش کرد.

این انفجار جدید هوش مصنوعی مولد به ما این امکان را می دهد که از آن برای تولید نسخه های مختلف خلاقانه بسیار خلاقانه تر استفاده کنیم.

-مارک خوانده، مدیر عامل، WPP

تعداد کل کارکنان حدود 1000 نفر کاهش یافت. 800 کارمند تمام وقت و 200 کارمند آزاد.

مارک رید، مدیر اجرایی WPP، به Adweek گفت که عملکرد تجاری جدید این شرکت “قوی خواهد ماند” و رشد سالانه بین 3٪ تا 5٪ را پیش بینی می کند.

این اطمینان تا حدی ناشی از «نتایج خوب» گزارش شده توسط گوگل، مایکروسافت و متا در روزهای اخیر، پس از سال سخت 2022 است. او انتظار دارد که بخش فناوری در سه ماهه آینده «تا حدی ثبات یابد».

فرصت اینفلوئنسر

در هفته‌های اخیر، WPP دو آژانس خالق/نفوذ را برای تقویت فعالیت‌های خود در آن فضا به‌عنوان نتیجه افزایش علاقه مشتریان به‌دست آورده است، زیرا می‌بینند جوانان بیشتری وقت خود را صرف تعامل و تماشای محتوا در پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی می‌کنند.

رید به Adweek گفت: «مشتریان باید به آنها دسترسی داشته باشند و برای سال‌ها کاملاً واضح است که قالب‌های خلاقانه سنتی در رسانه‌های اجتماعی کار نمی‌کنند و کار با اینفلوئنسرها واقعاً می‌تواند بودجه مشتری را تقویت کند.

WPP در حال حاضر دارای تخصص های اینفلوئنسر در Ogilvy است، و در سال 2022، Village Marketing، بخشی از Wunderman Thompson را خریداری کرد. در سه ماهه اول سال جاری، WPP Goat و بدیهی است که بیش از 250 نفر را به آن اضافه کرد.

«مشتریان متوجه می‌شوند که باید این کار را انجام دهند، اما واقعاً در یافتن چگونگی افزایش هزینه‌های خود با مشکل مواجه شده‌اند و من فکر می‌کنم این مشکلی است که این خریدها برای مشتریان حل می‌کنند – توانایی مقیاس واقعی هزینه‌ها در بازاریابی تأثیرگذار برای موفقیت در پلتفرم‌ها. مانند TikTok و حلقه‌های اینستاگرام و شورت‌های یوتیوب،» Read توضیح داد.