در دهه داده ، داده ها می توانند هم مزیت و هم بار باشند

در سال 2016 ، Dell Technologies اولین مطالعه ما در زمینه تغییر دیجیتال (DT Index) را برای ارزیابی بلوغ دیجیتالی مشاغل در سراسر جهان سفارش داد. از آن زمان ما این مطالعه را هر دو سال یکبار برای پیگیری بلوغ دیجیتالی مشاغل سفارش می دهیم.

سام گروکوت معاون ارشد بازاریابی واحد تجاری در Dell Technologies استبه

سومین قسمت ما از شاخص DT ، که در سال 2020 (سال همه گیری) راه اندازی شد ، نشان داد که “بیش از حد داده ها/قادر به استخراج اطلاعات از داده ها” سومین مانع با بالاترین رتبه در برابر تغییر است ، از رتبه یازدهم در سال 2016. یک جهش بزرگ از پایین به نزدیک به بالای رتبه بندی موانع تحول دیجیتال است.

این یافته ها به یک پارادوکس عجیب و غریب اشاره می کند – داده ها می توانند مانع شماره یک مشاغل برای تحول شوند در حالی که همچنین بزرگترین دارایی آنهاست برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علت وجود این پارادوکس و کسب و کارهایی که بیشترین کمک را نیاز دارند ، ما مطالعه ای را با مشاور Forrester Consulting انجام دادیم تا عمق بیشتری پیدا کند.

مطالعه به دست آمده ، بر اساس یک نظرسنجی با 4036 تصمیم گیرنده ارشد با مسئولیت استراتژی داده شرکت های آنها ، با عنوان: پرده برداری از چالش های داده ای که مشاغل را در سراسر جهان متضرر می کند، در حال حاضر قابل خواندن است

صادقانه ، این مطالعه نگرانی های ما را تأیید می کند: در این دهه داده ، داده ها برای بسیاری از مشاغل هم بار و هم مزیت شده است-که بستگی به این دارد که کسب و کار چگونه می تواند از نظر داده آماده باشد.

در حالی که فارستر چندین پارادوکس داده را که امروزه مانع کسب و کار هستند شناسایی می کند ، سه تناقض عمده برای من برجسته بود.

1. پارادوکس درک

دوسوم پاسخ دهندگان می گویند تجارت آنها مبتنی بر داده است و می گویند “داده ها منبع حیات سازمان آنها است.” اما تنها 21 درصد می گویند که آنها داده ها را به عنوان سرمایه تلقی می کنند و استفاده از آنها را در تجارت امروز اولویت بندی می کنند.

واضح است که در اینجا یک قطع ارتباط وجود دارد. برای ارائه کمی وضوح ، فارستر اندازه گیری عینی از آمادگی داده های مشاغل را ایجاد کرد (شکل را ببینید).

نتایج نشان داد که 88 درصد از مشاغل هنوز فن آوری و فرآیندهای داده و/یا فرهنگ و مهارت های داده خود را توسعه نداده اند. در واقع ، تنها 12 businesses از مشاغل به عنوان Data Champions تعریف می شوند: شرکت هایی که به طور فعال در هر دو زمینه (فناوری/فرایند و فرهنگ/مهارت) مشغول هستند.

2. پارادوکس “بیشتر از آنچه می توانند تحمل کنند” می خواهند

این تحقیقات همچنین نشان می دهد که مشاغل به داده های بیشتری احتیاج دارند ، اما داده های آنها در حال حاضر بسیار زیاد است: 70 درصد می گویند که آنها سریعتر از آنچه که می توانند تجزیه و تحلیل کنند و جمع آوری می کنند ، داده ها را جمع آوری می کنند ، اما 67 درصد می گویند که آنها دائماً به داده های بیشتری نسبت به قابلیت های فعلی خود نیاز دارند. به

اگرچه این یک پارادوکس است ، وقتی تحقیقات را به صورت جامع در نظر بگیرید ، چندان شگفت آور نیست ، مانند نسبت شرکت هایی که هنوز از حمایت داده ها در سطح اتاق هیئت مدیره برخوردار نیستند و به یک استراتژی فناوری اطلاعات برمی گردند که نمی تواند مقیاس بندی کند (به عنوان مثال ، افزایش تعداد دریاچه های داده).

مفاهیم این تناقض عمیق و گسترده است. شش مورد از 10 کسب و کار با سیلوهای داده مبارزه می کنند. 64 درصد از پاسخ دهندگان شکایت دارند که حجم زیادی از داده ها را ندارند و نمی توانند الزامات امنیتی و رعایت آنها را برآورده کنند ، و 61 درصد می گویند تیم های آنها از داده های موجود غرق شده اند.

3. پارادوکس “دیدن بدون انجام”

در حالی که اقتصادها در طول همه گیری آسیب دیده اند ، بخش تقاضا به سرعت گسترش یافته است و موج جدیدی از مشاغل داده ها ، ابتدا و داده ها را در بر می گیرد که هزینه استفاده خود را پرداخت می کنند و فقط از آنچه نیاز دارند استفاده می کنند-که توسط داده های تولید شده تعیین می شود. و تحلیل کنید

اگرچه این مشاغل در حال ظهور هستند و بسیار خوب عمل می کنند ، اما تعداد آنها هنوز نسبتاً کم است. تنها 20 درصد از مشاغل اکثر برنامه های کاربردی و زیرساخت های خود را به مدل خدمات ارائه کرده اند-حتی اگر بیش از 6 نفر از هر 10 معتقدند که یک مدل خدمات به شرکت ها چابک تر ، مقیاس پذیرتر و ارائه خدمات بیشتر را قادر می سازد. برنامه های کاربردی بدون پیچیدگی

دستیابی به موفقیت با هم

این تحقیق هشداردهنده است ، اما امیدی در افق وجود دارد. مشاغل به دنبال تجدید نظر در استراتژی های داده خود با محیط چند ابر با حرکت به مدل داده به عنوان سرویس و خودکارسازی فرایندهای داده با یادگیری ماشین هستند.

مسلماً آنها باید کارهای زیادی انجام دهند تا پمپ ها برای تکثیر داده ها آماده شوند. با این وجود ، راهی برای پیشرفت وجود دارد ، ابتدا با زیرساخت های فناوری اطلاعات خود را مدرن کنید تا بتوانند داده ها را در جایی که زندگی می کند ، در حاشیه ، ملاقات کنند. این شامل نزدیک کردن زیرساخت ها و برنامه های تجاری مشاغل به جایی است که داده ها باید ضبط ، تجزیه و تحلیل و عمل شوند-در حالی که از گسترش داده ها جلوگیری می شود ، با حفظ یک مدل عملیاتی چند ابر ثابت.

ثانیا ، با بهینه سازی خطوط لوله داده ، بنابراین داده ها می توانند آزادانه و ایمن در حالی که توسط AI/ML تقویت می شوند ، آزادانه و ایمن جریان پیدا کنند. و سوم ، با توسعه نرم افزاری برای ارائه تجربیات شخصی و یکپارچه که مشتریان مشتاق هستند.

حجم سرسام آور ، تنوع و سرعت داده ها ممکن است فوق العاده به نظر برسد اما با تکنولوژی ، فرایندها و فرهنگ مناسب ، کسب و کارها می توانند حیوانات داده را رام کنند ، با آن نوآوری کنند و ارزش جدیدی خلق کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مطالعه ، به www.delltechnologies.com/dataparadox مراجعه کنید.

این محتوا توسط Dell Technologies تولید شده است. این توسط تحریریه MIT Technology Review نوشته نشده است.