من خودم رویا پردازی شفاف را آموختم. شما هم می توانید.

بنیامین برد ، محقق در دانشگاه ویسکانسین – مدیسون که به مطالعه شناخت انسان می پردازد ، می گوید: “شما می توانید این استدلال را مطرح کنید که خواب REM به نوعی منبع غفلت است.” “اگر ما بتوانیم از این حالت برای افرادی استفاده کنیم که در واقع می توانند بر افکار و اعمال خود کنترل داشته باشند و تصمیم بگیرند که می خواهند چه کنند؟ این حالت به طور بالقوه می تواند برای سرگرمی و حل مشکلات خلاقانه و یادگیری نحوه عملکرد حافظه و انواع مختلف مورد استفاده قرار گیرد [neuroscience]. »

بایرد فکر می کند که یکی از کاربردهای جذاب برای رویاهای شفاف ممکن است در هنر باشد. او می گوید: “یکی از تکنیک های هنرمندان تجسمی که من ملاقات کرده ام این است که آنها در رویای روشن خود یک” گالری هنر “پیدا کرده و به نقاشی آویزان شده در گالری نگاه می کنند.” آنها سپس بیدار می شوند و آنچه را که دیده اند نقاشی می کنند. همین کار را می توان برای شنیدن موسیقی های موسیقی نیز انجام داد. گویی شخص دیگری آن را ایجاد می کند ، اما این ذهن خود شماست. ”

تعداد کمی اما رو به افزایش دانشمندان به سرپرستی بایرد و سایر آزمایشگاه های خواب در سراسر جهان امیدوارند در مورد نحوه عملکرد رویاهای شفاف ، نحوه ایجاد آن و اینکه آیا می توان به افراد عادی نحوه انجام منظم آن را آموخت ، بیشتر آشنا شوند. این محققان با مطالعه افرادی که قادرند اتفاقاتی را که در رویاهایشان افتاده است به خاطر بیاورند ، می توانند به ارتباط فرآیندهای شناختی در مغز بپردازند و فعالیت های فیزیولوژیکی و مغزی در حال اندازه گیری و مشاهده است. به عنوان مثال ، مغز چگونه اجسام خاص یا کارهای فیزیکی را که فقط در ذهن انجام می شود ، درک می کند؟ چگونه به تصاویری که واقعاً وجود ندارند پاسخ می دهد؟ چگونه بدون آگاهی کامل از بخش هایی از آگاهی تقلید می کند؟

برخی از محققان ، مانند مارتین درسلر ، عصب شناس شناختی در دانشگاه رادبود هلند ، پیشنهاد می کنند که رویای شفاف حتی می تواند برای مبارزه با اختلالات بالینی مانند کابوس های مکرر یا PTSD استفاده شود. او می گوید: “من فکر می کنم این کاملا شهودی و قابل قبول است که اگر در طول یک کابوس متوجه می شوید که واقعی نیست ، بدیهی است که بسیاری از انواع نیش را از کابوس خارج می کند.” ممکن است بتوانید به سادگی خود را برای بیدار شدن و پایان دادن به رویا آموزش دهید ، یا با بیان این که این یک رویا است ، بر احساسات وحشتناک ترس و ترس غلبه کنید.