حقوق صاحبان سهام در ورزش زنان یک طلسم می گیرد: همپیمان هوپ

واقعیت نه چندان جالب: سه طلسم برتر NBA – شیر کوه راکی، هری هاوک و بنی بول – هر کدام سالانه به طور قابل توجهی بیشتر از جکی یانگ، پردرآمدترین بازیکن WNBA، درآمد کسب می کنند.

با در نظر گرفتن این آمار، یک گروه مدافع، طلسم خود را به نام Ally Hoop، همزمان با اولین WNBA در کانادا ایجاد کرده است. این شخصیت انیمیشنی که توسط آژانس خلاق تورنتو Hard Work Club و 1stAveMachine ساخته شده است، با هدف جلب توجه به شکاف دستمزد بزرگ و جمع‌آوری پول از طریق یک خط کالای مارکدار است.

این کمپین با استفاده از شعار بیهوده “Ally Hoop: The Equal Pay Mascot” از موسسه خیریه Fast and Female است که در سال 2005 توسط چاندرا کرافورد، دارنده مدال طلای المپیک، تأسیس شد. ماموریت این سازمان توانمندسازی دختران 8 تا 14 ساله از طریق ورزش و فعالیت بدنی است.

الی هوپ، شخصیت، به عنوان “یک متحد برای دستیابی به برابری خالص در ورزش – او اینجاست تا بازی را تبلیغ کند، مانند یک طلسم، و فاصله را کم کند.” برای اینکه از همتایان انسانی خود غافل نشوید، آلی در ویدئویی که برنامه را اعلام می‌کند، پاهایش را زیر پا می‌گذارد و در یک روال رقص در روز بازی حرکت می‌کند.

به گفته مگان کریمر، یکی از بنیانگذاران و مدیر خلاق اجرایی در Hard Work Club، رویکرد لمس سبک عمدی بود.

کریمر گفت: «کمپین‌های حول محور برابری اغلب مونتاژهای ورزشی هستند که با لحنی جدی برخورد می‌کنند که مخالفان به سادگی آن را تنظیم می‌کنند. ما فرصتی دیدیم که به شکلی متفاوت به این موضوع بپردازیم، با یک حس سرگرم کننده که “متنفران” را در بخش نظرات فید ورزشکاران زن خلع سلاح می کند.”

به گفته گابریلا استرادا، مدیر اجرایی Fast and Female، ممکن است “روشی غیر متعارف” برای گرفتن چشم ها باشد، اما “نقش یک طلسم این است که طرفداران را هیاهو کند، پس چرا آنها را تشویق نکنیم تا بیشتر درگیر فشار برای حقوق برابر باشند؟ ”

تی‌شرت‌های آلی هوپ و دیگر تکه‌فروشی‌ها در وب‌سایت Fast and Female به فروش می‌رسند و عواید آن صرف این هدف می‌شود.

تصویر
یک خط کالای سفارشی ایجاد شده از برنامه “Ally Hoop” پشتیبانی می کند.

این کمپین در تبلیغات دیجیتالی در فضای باز، پوسترهای داخل رستوران و رسانه های اجتماعی قبل از اولین بازی WNBA که در کانادا در Scotiabank Arena این شنبه برگزار می شود، پخش خواهد شد.