باز در مقابل هوش مصنوعی بسته، و نسخه ی نمایشی ناخوشایند گوگل

هفته گذشته یک یادداشت فاش شده توسط لوک سرنائو، مهندس ارشد گوگل نوشته شده است، با صدای بلند آنچه را که بسیاری در دره سیلیکون هفته‌ها زمزمه می‌کردند، گفت: یک منبع باز رایگان برای همه، سلطه فناوری بزرگ را تهدید می‌کند. هوش مصنوعی

مدل‌های زبان بزرگ منبع باز جدید – جایگزین‌هایی برای Bard Google یا ChatGPT OpenAI که محققان و توسعه‌دهندگان برنامه‌ها می‌توانند آن‌ها را مطالعه، توسعه دهند و تغییر دهند – مانند آب نبات از یک پیناتا خارج می‌شوند. اینها نسخه‌های کوچک‌تر و ارزان‌تری از بهترین مدل‌های هوش مصنوعی در کلاس هستند که توسط شرکت‌های بزرگ ایجاد شده‌اند که (تقریباً) از نظر عملکرد با آنها مطابقت دارند – و به‌صورت رایگان به اشتراک گذاشته می‌شوند.

از بسیاری جهات، این چیز خوبی است. اگر تنها چند شرکت غول‌پیکر از این فناوری محافظت کنند یا تصمیم بگیرند که چگونه از آن استفاده شود، هوش مصنوعی رشد نخواهد کرد. اما این رونق منبع باز نامطمئن است، و اگر فناوری بزرگ تصمیم بگیرد مغازه را ببندد، یک شهر پررونق می تواند به یک پستو تبدیل شود. داستان را کامل بخوانید.

-ویل داگلاس بهشت

این Google I/O نبود – هوش مصنوعی گوگل بود

همه چیز در مورد زندگی در عصر هوش مصنوعی کمی گیج کننده و عجیب است. این موضوع در هیچ کجا به اندازه Google I/O آشکار نبوده است، کنفرانس سالانه این شرکت که نشان می‌دهد چه چیزی روی آن کار می‌کند – و نمایشگاه امسال تماماً در مورد هوش مصنوعی بود.

هنگامی که ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در اوایل این هفته روی صحنه رفت، مستقیماً به روش‌های هوش مصنوعی در همه کارهایی که شرکت در حال حاضر انجام می‌دهد، اشاره کرد، و کاملاً روشن کرد که خود هوش مصنوعی در حال حاضر محصول اصلی یا حداقل، ستون فقرات آن است.

مت هونان، سردبیر ما، برای تماشای نمایش هوش مصنوعی بزرگ گوگل رفت. علیرغم دموهایی که ظاهری چشمگیر داشتند، در نهایت او با یک حس عمیق ناراحتی آنجا را ترک کرد. داستان او را بخوانید تا دلیل آن را بدانید.