امواج مغزی می توانند به ما بفهمانند که یک نفر چقدر درد دارد

او می‌گوید: «امید این است که اکنون که می‌دانیم این سیگنال‌ها در کجا زندگی می‌کنند، و اکنون که می‌دانیم چه نوع سیگنال‌هایی را باید جستجو کنیم، در واقع می‌توانیم آنها را به صورت غیرتهاجمی ردیابی کنیم.» “از آنجایی که ما بیماران بیشتری را جذب می کنیم، یا بهتر مشخص می کنیم که چگونه این سیگنال ها بین افراد متفاوت است، شاید بتوانیم از آن برای تشخیص استفاده کنیم.”

محققان همچنین دریافتند که می‌توانند درد مزمن بیمار را از درد حادی که عمداً با استفاده از یک پروب حرارتی ایجاد می‌شود، تشخیص دهند. سیگنال‌های درد مزمن از بخش دیگری از مغز می‌آیند، که نشان می‌دهد این فقط یک نسخه طولانی مدت از درد حاد نیست، بلکه چیز دیگری است.

از آنجایی که افراد مختلف درد را به روش‌های مختلف تجربه می‌کنند، هیچ رویکرد یکسانی برای مقابله با آن وجود ندارد، که در گذشته یک چالش بزرگ ثابت شده است. این تیم امیدوار است که نقشه برداری از نشانگرهای زیستی افراد، هدف قرار دادن بهتر استفاده درمانی از تحریک الکتریکی مغز را ممکن کند، درمانی که شیروالکار آن را به روشن یا خاموش کردن درد مانند ترموستات تشبیه می کند.

بن سیمور، استاد علوم اعصاب بالینی در دانشگاه آکسفورد که در این پروژه شرکت نداشت، می‌گوید این یافته‌ها می‌تواند جهشی بزرگ در درمان درد باشد و به‌ویژه برای درمان افرادی که درد مزمن دارند و در برقراری ارتباط مشکل دارند، مفید باشد.

او می‌گوید: «این دریچه جدیدی را به روی فناوری‌های درد هوشمند باز می‌کند، بنابراین فکر می‌کنم این یک مانع مهندسی واقعاً مهم است که اکنون از آن عبور کرده‌ایم».

شیروالکار اضافه می‌کند که این روش‌های به‌شدت شخصی که در آن افراد درد را احساس می‌کنند، و اهمیت مناسب کردن درمان‌ها برای هر فرد را نشان می‌دهد.

او می‌گوید: «روشن است که درد آنقدر پیچیده است – و تک تک افراد آنقدر پیچیده هستند – که تنها راه برای شنیدن و دیدن آنها این است که به آن‌ها اجازه دهیم طرف داستان خود را بگویند.