هوش مصنوعی برای دههها برای تبلیغات گوگل نقش اساسی داشته است، اما اغلب به روشهایی غیرقابل درک برای بازاریابان. در کنفرانس بازاریابی سالانهاش امروز، Google Marketing Live، غول جستجو محصولات مختلفی را عرضه کرد که هوش مصنوعی، بهویژه هوش مصنوعی مولد را در خط مقدم قرار میدهد، زیرا سر و صدای صنعت بر این فناوری افزایش مییابد.
گوگل در حال معرفی یک ربات چت است که به تبلیغکنندگان کمک میکند تا کمپینهای جستجو را طراحی کنند، اولین فناوری رباتهای گفتگوی خود با بازاریاب. این شرکت همچنین مجموعهای از ابزارهای تولید تصویر به نام Product Studio را ارائه میکند که میتواند صحنههایی با تولید هوش مصنوعی متن به تصویر تولید کند، پسزمینهها را حذف کند و وضوح تصاویر را افزایش دهد.
هوش مصنوعی مولد همچنین نقش بیشتری در محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی موجود خواهد داشت. Performance Max که در حال حاضر از هوش مصنوعی برای یافتن بهترین رسانه گوگل برای قرار دادن تبلیغات استفاده می کند، به بازاریابان ابزارهای هوش مصنوعی مولد برای تنظیم دارایی هایی که در Performance Max وارد می کنند، می دهد.
دارایی های ایجاد شده خودکار، یک ابزار موجود که به ایجاد کپی و تصاویر برای یک نام تجاری از وب سایت و تبلیغات موجود کمک می کند، از هوش مصنوعی مولد در پس زمینه تقویت می شود و به فناوری کمک می کند بیشتر «فکر کند» و احتمالاً گزینه های بیشتری را به بازاریابان می دهد. را انتخاب کنید
گوگل در تلاش است تا فناوریهای هوش مصنوعی خود را برای مصرفکنندگان و نه فقط بازاریابان قابل مشاهدهتر کند. در اوایل این ماه، در کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O، این شرکت از Search Generative Experience (SGE) رونمایی کرد که تجربه ای شبیه ربات چت بیشتر را برای جستجوی سنتی به ارمغان می آورد.

گوگل در حال آزمایش با افزودن تبلیغات خرید و سایر قالبها در SGE است—در حال حاضر، تبلیغات در این قالب ظاهر میشوند بدون اینکه بازاریابان به صراحت مشخص کنند که میخواهند آگهیهایشان در SGE نمایش داده شود، و بازاریابان نمیدانند که آیا تبلیغات آنها در SGE نمایش داده شده است یا خیر. مدیران گوگل دیروز در یک نشست خبری به خبرنگاران گفتند. مایکروسافت در حال حاضر رویکرد مشابهی را در پیش گرفته است و به بازاریابان اجازه نمی دهد تبلیغات را مطابق با تجربه جدید خود در ربات بینگ تنظیم کنند، این شرکت در اوایل این ماه گفت.
معرفی محصولات جدید گوگل در زمانی انجام می شود که تبلیغات در مورد هوش مصنوعی به اوج خود رسیده است. بسیاری از شرکتها، بهویژه در بخش فناوری، ویژگیهای جدید هوش مصنوعی مولد را اعلام میکنند، از جمله Meta، که راههای جدیدی را برای بازاریابان برای استفاده از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد تبلیغات خلاقانه در اوایل ماه جاری معرفی کرد. محصولات جدید متا شامل ابزارهایی برای تغییر پس زمینه تصاویر نیز می شود.