طبق IDC، پیشبینی میشود که هزینههای جهانی برای تحول دیجیتال در پنج سال آینده سالانه 16.3 درصد رشد کند و در سال 2026 به 3.4 تریلیون دلار برسد. یک مطالعه گروه مشاوره بوستون (BCG) نشان داده است که تنها یک سوم تحولات دیجیتال موفق هستند.

پیچیدگی های تغییر
تحول دیجیتال شامل چندین ذینفع است و به شدت به یکپارچگی در واحدهای تجاری متکی است. همانطور که معماری فناوری برای راه حل های دیجیتال به طور فزاینده ای پیچیده و پرهزینه می شود، تبدیل دیجیتال با مدیریت ضعیف می تواند منجر به آسیب پذیری های سیستم، سیلوهای داده و سایر سردردهای پرهزینه IT شود.
در مقابل این پسزمینه، تحول دیجیتال بهعنوان یک سرویس (DTaaS) بهعنوان یک رویکرد راهحلمحور برای کمک به سازمانها برای انطباق با محیط کسبوکار در نوسان ظاهر شده است. این راهحلهای فناوری چندگانه – از محاسبات ابری گرفته تا هوش مصنوعی – را در یک پلتفرم واحد برای تحول پیوسته از انتها به انتها ترکیب میکند.
وونگ میگوید: «تحول دیجیتال بهعنوان یک سرویس به بازسازی سازمان از ابتدا کمک میکند تا آن را کارآمدتر و انعطافپذیرتر کند، و آن را با چابکی برای پاسخگویی سریعتر به فرصتهای بازار جدید در مقیاس توانمند میکند.» از آنجایی که پیچیدگی فناوری اطلاعات در حال رشد است، بسیاری از افراد کسبوکارها مدلهای مصرف فناوری را انتخاب میکنند که حول محور خدمات میچرخند. با بازتاب بازار B2C، که انواع خدمات اشتراک را ارائه میکند، شرکتها اکنون میتوانند به اکوسیستمهای خدماتی روی بیاورند که مدیریت فناوری اطلاعات و بهینهسازی زیرساختهای خرید، استقرار، مدیریت و مقیاسبندی را بدون هزینههای سرمایه افزایشی آسانتر میکنند.
DTaaS در عمل
هنگامی که بیمارستان مرکزی هوژو واقع در چین در سال 2018 می خواست راه حل دیجیتالی ایجاد کند تا به پزشکان کمک کند بیماران مبتلا به بیماری های مزمن را نظارت و مدیریت کنند، آنها باید اطمینان حاصل کنند که مرکز داده موجود در محل آنها می تواند حجم وسیعی از داده ها را مدیریت کند. احتمالا ایجاد خواهد شد مقررات سختگیرانه همچنین بیمارستان را از تکیه بر یک ابر عمومی برای ذخیره سازی و منابع محاسباتی باز می داشت.
بیمارستان به Lenovo روی آورد، که یک راه حل جدید مدیریت بیماری مزمن را طراحی، توسعه و به کار برد که به بهبود سرعت و دقت تشخیص کمک کرد. به لطف راه حل TruScale Lenovo Infrastructure as a Service (IaaS)، این تسهیلات به یک پلتفرم با امنیت و کنترل یک محیط داخلی، قیمت گذاری پرداختی، نظارت 24 ساعته و 7 روز هفته دسترسی پیدا کرد. پس از مقیاس پذیری
محرک نیاز به یک مدل جدید
تحول دیجیتال در بسیاری از سازمانها به یک نقطه ثابت تبدیل شده است – پیچیدگی فناوری اطلاعات، رقابت فزاینده، نیروی کار به طور فزاینده توزیع شده، گسترش تهدیدات سایبری و افزایش تقاضا برای تداوم و پایداری کسبوکار تنها برخی از دلایل این روند هستند. با این حال، بسیاری از سازمان ها برای مقابله با این چالش ها مجهز نیستند.
فقدان استراتژی می تواند مانع اصلی باشد. وونگ هشدار میدهد: «بدون یک استراتژی و اهداف مشخص، اولویتبندی و تمرکز روی مهمترین ابتکارات تحول دیجیتال دشوار است. مقاومت کارکنان در برابر تغییر یکی دیگر از موانع برای تحول دیجیتال موفق است، زیرا بسیاری از کارگران نگران هستند که اتوماسیون امنیت شغلی را به خطر بیندازد.