چرا آیفون 17 شما ممکن است با باتری بازیافتی عرضه شود؟

جذب سریع خودروهای الکتریکی خبر بسیار خوبی برای اقدامات آب و هوایی است، اما باعث ایجاد پویایی دشواری برای بازیافت باتری ها می شود.

باتری‌ها می‌توانند بیش از یک دهه در یک وسیله نقلیه دوام بیاورند و اگر در نهایت در ذخیره‌سازی انرژی ثابت به عمر دوم برسند، می‌توانند برای مدت طولانی‌تری نیز مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین یک باتری EV در اکثر موارد حداقل برای حدود 15 سال آماده بازیافت نخواهد بود. با نگاهی به 15 سال پیش، در سال 2008، تسلا رودستر به تازگی تولید خود را آغاز کرده بود و این شرکت در چند سال اول سالانه تنها چند صد دستگاه تولید می کرد. به بیان ملایم: امروزه خودروهای برقی زیادی به دلیل کهولت سن از جاده ها خارج نمی شوند و برای مدتی نیز وجود نخواهد داشت.

بنابراین با ادامه رشد تصاعدی بازار خودروهای برقی، کمبود مواد بازیافتی وجود خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر همه تولیدکنندگان EV و تلفن بخواهند فقط از کبالت بازیافتی استفاده کنند، به اندازه کافی برای دور زدن وجود نداشت.

تولید باتری برای خودروهای الکتریکی در حال رونق است: مجموع باتری‌های لیتیوم یونی تولید شده برای خودروهای سبک می‌تواند تا سال 2030 به 12 میلیون تن برسد. بازیافت تا آن تاریخ

هانس اریک ملین می گوید با وجود این شکاف دلهره آور، چند دلیل وجود دارد که اپل احتمالا می تواند به تعهد خود در مورد کبالت بازیافتی عمل کند.، رئیس Circular Energy Storage، یک شرکت مشاوره متخصص در بازیافت باتری.

به عنوان مثال، دستگاه های قابل حمل برای چندین دهه با استفاده از باتری های لیتیوم یونی تغذیه می شوند. به لطف دوربین فیلمبرداری پدرتان و گوشی تاشو موتورولا ریزر از سال 2006، امروز حداقل مقداری کبالت بازیافتی در بازار شناور است.

و اقتصاد استفاده از مواد بازیافتی برای دستگاه‌های شخصی و خودروها بسیار متفاوت است. ملین می گوید، به دلیل اندازه آن، یک باتری EV می تواند تقریباً 40 درصد هزینه وسیله نقلیه باشد. این مورد در مورد دستگاه‌هایی مانند تلفن صدق نمی‌کند، بنابراین شرکتی مانند اپل احتمالا می‌تواند مقداری بیشتر برای مواد باتری بازیافتی بپردازد بدون اینکه بر قیمت کل دستگاه تأثیر بگذارد.

بنابراین آیفون شما در سال 2025 (طبق محاسبات من، ممکن است آیفون 17 باشد) می تواند با استفاده از کبالت از منابع بازیافتی ساخته شود. وسایل نقلیه ممکن است کمی بیشتر طول بکشد: باتری های EV بزرگتر هستند و تعداد کمتری باتری های قدیمی آماده زندگی جدید هستند. اما ما به سمت دنیایی پیش می رویم که در آن بتوانیم از مواد بیشتری در فناوری که می شناسیم و دوست داریم دوباره استفاده کنیم.