چای جایگزین آب !!!


آیا چای می تواند جایگزین آب باشد؟ همین دمنوش محبوب فواید تندستی ثابت شده زیادی دارد، ولی آیا تامین نیازهای هیدراتاسیون یکی از آنهاست؟ به دنبال راهی بی آلایش برای بهبود تندستی خود هستید؟ خیلی بی آلایش خیس از هیدراته ماندن نیست. پر کردن مایعات به اندازه می تواند به بدن شما امداد کند دمای مناسب خود را محافظت کند و مفاصل شما را تقویت کند، از جمله مزایای دیگری که بوسیله مرکزها در دست گرفتن و پیشگیری از بیماری (CDC) ذکر شده است. در حالی که به میزان کافی بی آلایش به حیث می رسد، تحقیقات پیشین نشان می دهد که بخش اعظمی از ما به طور مزمن کم آب هستیم.

یکی از مشکلات دریافت مایعات کافی در روز این هست که بخش اعظمی از مردمان مطمئن نیستند که چقدر باید مصرف کنند. آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی توصیه می کند که زنان حدود 2.7 لیتر (L) مایع در روز و مردان حدود 3.7 لیتر در روز اخذ کنند. از همین ارقام، حدود 20 درصد از غذاهایی میباشد که می خوریم. سایر را باید بنوشیم همین بدان معناست که زنان بایستی روزانه حدود 2.2 لیتر یا این که نیکی فنجان 8 اونس (اونس) مایعات مصرف کنند و مردان می بایست 3 لیتر یا این که سیزده فنجان 8 اونس را هدف قرار دهند. ولی چه چیزی در همین تمام به حساب می آید؟

بدون کالری و به طور کامل طبیعی، آب آشامیدنی همچنان بهترین آبرسان موجود میباشد و همگانی ترین نوشیدنی مصرفی در عالم است. به گزارش نشنال جئوگرافیک، ولی درست پشت آن چای است.

چای سرد یا این که گرم هزاران سال می باشد که در سرتاسر دنیا مصرف می‌شود و عامل خوبی نیز دارد. بر پایه انتشارات تندرست هاروارد، مزایای مصرف منظم چای به جهت سلامتی شامل کمتر خطر بیماری قلبی، سرطان و دیابت است. دارای اعتنا به همین واقعیت که CDC همین مورد ها را به ترتیب به تیتر اولین، دو‌مین و هفتمین علت مرگ می‌شناسد، افزودن چای به رژیم روزانه می‌تواند راه ساده‌ای به جهت بهبود تندرست و طول عمر شما باشد.

در حالی که چای بخش اعظم آب است، اکثری از انواع آن هم حاوی کافئین هستند. از آنجایی که کافئین یک ادرار آور خفیف میباشد (یعنی سبب ساز می شود شما بیشتر ادرار کنید)، همین یک اعتقاد مرسوم می باشد که چای کافئین دار باعث کم آبی بدن می شود و نمی قدرت آن را در اهداف مایع به حساب آورد. آیا واقعاً چنین است؟ در اینجا مهمترین چیزهایی هست که باید در گزینه چای و آبرسانی بدانید.

آب در برعلیه چای: به چه صورت آنان را مقایسه می کنند؟

چای کافئین دار می تواند یک اثر ادرار آور خفیف داشته باشد، ولی تأثیر همین میزان کمی کافئین بر هیدراتاسیونی که از چای دریافت می کنید در بهترین شرایط دست‌کم است. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که کافئین ممکن هست تا وقتی که 500 میلی گرم (میلی گرم) یا عمده در روز مصرف نشود، به عنوان یک ادرارآور فعالیت نمی کند. مطابق گفته کلینیک مایو، از آنجایی که این مقدار معادل حدود 11 تا 18 فنجان چای کافئین دار در روز است، بعید میباشد که شما به همین میزان از مصرف رسیده باشید. در نتیجه، عالی است که فنجان چای خود را در تمام مایعات مصرفی روزمره خود حساب کنید. می توانید با خرید آب عنی شده از اکسیژن لذت مصرف چای خود را چند برابر کنید.

حقایق تغذیه ای چای

مهم وجود ندارد که چه جور چای مصرف میکنید در هر صورت همگی آن ها دوچندان قلیل کالری هستند. به تیتر مثال، چای سبز، چای سیاه و چای سیاه فارغ از کافئین، مطابق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) در هر فنجان صرفا 2 کالری دارند. به علاوه، چای حاوی مقادیر یه خرده از ویتامین ها و مواد معدنی و همینطور آنتی اکسیدان ها است، بر شالوده تحقیقات منتشر شده در ژوئن 2017 در مجله British Journal of Pharmacology. صرفا به خاطر داشته باشید که آنچه به فنجان خویش بیشتر می نمایید هم حساس است. بدین ترتیب در صورتی که از چای خویش حیاتی عسل، شکر یا خامه لذت می برید، مراقب میزان مصرف خویش باشید چون کالری، چربی و شکر حاصل از آن افزودنی ها به سرعت ارتقاء می یابد. دقت به این نکته هم اصلی هست که در حالی که چای دم کرده فراوان ناچیز کالری است، محصولات چای مانند چای سرد شیرین یا این که بطری شده اکثر زمان ها این کالری را ندارند. و درصورتیکه فکر می نمایید که از مزایای تن درستی شبیه چای لاته برخوردار خواهید شد، دوباره فکر کنید. این نوشیدنی ها از یک شربت شکردار تنظیم می شوند که با چای طعم دار شده است اما شکر و کالری فوق العاده بالایی دارد. به عنوان مثال، یک چای لاته از استارباکس بیش از 240 کالری و 42 گرم (گرم) شکر به شما می دهد – رویه مهربانی به جهت آغاز روز شما نیست. درصورتیکه به دنبال به عبارتی طعم تند هستید، به جای آن چای دم کرده را گزینش کنید و یا این که نسبت به خرید آب آشامیدنی مبادرت کنید.

آیا چای سبب آبرسانی آن می شود؟

چای اصلی آب دم می شود – آبرسان نهایی! در حالی که کافئین اثر مقداری ادرارآور دارد، سطوح نسبتاً ذیل آن در چای تأثیر زیادی بر تراز هیدراتاسیون ندارد. در واقع، چای بدون کافئین را می توان فنجان به فنجان برای وصال به هدف هیدراتاسیون شما حساب کرد، چون به ترازو آب بی آلایش آبرسان در لحاظ گرفته می شود.

چای در در مقابل قهوه: کدام یک آبرسان خیس است؟

چای این یکی بیش از قهوه کافئین دار! از آنجایی که چای به طور طبیعی نسبت به قهوه ساده کافئین کمتری دارد، طبق گفته کلینیک مایو، در سرانجام آبرسانی بیشتری دارد. قهوه و چای بدون کافئین هر دو تقریباً به طور تام فاقد کافئین هستند و به همان میزان آبرسان در حیث گرفته می شوند.

انواع چای چقدر آبرسان هستند؟

برای لبریز نمودن فنجان، انواع مختلفی از چای وجود دارد. هر دسته حاوی مقدار متمایز کافئین می باشد و هر چه کافئین بیشتر باشد، چای کاهش آبرسانی می کند. همچنین اهمیت هست که اعتنا داشته باشید که زمانه خیساندن بر میزان کافئین موجود در فنجان شما تأثیر می گذارد. بدین ترتیب هر چه مدت روزگار بیشتری برای دم کشیدن چای خود بگذارید، کافئین بیشتری در فنجان شما وجود خواهد داشت. در اینجا گونه های حساس چای که احتمالاً در دسترس دارید و این که چقدر می توانید انتظار آبرسانی آن‌ها را داشته باشید، آورده شده است.

1. چای سیاه حاوی حدود 47 میلی گرم کافئین در هر فنجان 8 اونس به گفته کلینیک مایو است. در نتیجه، آبرسانی بیشتری نسبت به یک فنجان قهوه کافئین دار (96 میلی گرم) دارد، البته آبرسانی کمتری نسبت به یک فنجان چای سبز، گیاهی یا بدون کافئین دارد

2. چای سبز به طور طبیعی حاوی تقریباً نیمی از کافئین در هر فنجان چای سیاه می باشد و صرفا 28 میلی گرم در هر 8 اونس است. در نتیجه، آبرسانی آن پاره ای اکثر از چای سیاه و مقداری کاهش از چای گیاهی، چای بدون کافئین یا این که آب است.

3. چای سفید بر پایه تحقیقات گذشته، چای سفید حاوی حدود 32 تا 37 میلی گرم کافئین در هر فنجان 8 اونس است. همین باعث می شود که آن را در جایی میان چای سیاه و سبز به جهت توان های آبرسانی آن قرار دهد.

4. چای گیاهی و دمنوش‌های گیاهی از نظر فنی از برگ‌های چای ساخته نمی‌شوند، بلکه از گل‌ها، برگ‌ها، دانه‌ها یا ریشه‌های دیگر گیاهان خشک شده ساخته می‌شوند. در نتیجه، بر شالوده داده های USDA، آن ها به طور طبیعی فاقد کافئین هستند و در مورد هیدراتاسیون، می اقتدار آن ها را مثل فنجان آب به جهت هیدراته حساب کرد.

5. چای های بدون کافئین از برگ های چای تنظیم می شوند، ولی کافئین آن ها حذف می شود. طبق گفته کلینیک مایو، فرآورده حاصل تقریباً به طور تمام سوای کافئین میباشد و صرفا 2 میلی گرم در هر فنجان 8 اونس است. بنابراین، چای سوای کافئین هم ممکن است به عنوان آب در لحاظ گرفته شود.

مزایای سلامتی چای فراتر از هیدراتاسیون

فهرست فواید ظاهری نوشیدن چای طولانی است. به تیتر مثال، چای سبز منبعی غنی از فلاونوئیدها می باشد و مصرف منظم آن دارای فواید سالمی نظیر کمتر فشار خون، کلسترول و سطوح تری گلیسیرید بر مبنا پن مدیسین دارای ارتباط است. در واقع، نتیجه ها یک مطالعه اکتبر 2020 منتشر شده در BMJ Open Diabetes Research and Care نشان می‌دهد که نوشیدن چای سبز، به‌ویژه در ادغام حیاتی قهوه، ممکن می باشد خطر مرگ ناشی از همگی علل را در افراد دچار به دیابت مدل 2 کمتر دهد. (تحقیقات بیشتری مورد نیاز هست تا ببینیم آیا همین مورد قضیه در اشخاص سوای دیابت هم درستگو میباشد یا این که خیر.) به طور مشابه، تحقیقات قبلی نشان می دهد که نوشیدن چای سیاه ممکن هست به کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک (اعداد بالا و پایین) یاری کند. نیز سلامت قلب و نیز سلامت کلی علاوه بر این، نتیجه های مطالعه دسامبر 2017 منتشر شده در مجله Food Quality and Preference نشان می دهد که نوشیدن چای حتی ممکن میباشد به بهبود خلاقیت یاری کند. در حالی که هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز است، دم کردن یک فنجان قبل از پروژه خلاقانه بعدی شما ضرری ندارد!

نکاتی به جهت لذت بردن از چای به جهت به حداکثر رساندن مزایا

اگر صبح خود را شروع می کنید یا روز خویش را اهمیت یک فنجان چای گرم به پایان می رسانید، طبیعی هست که فکر نمایید آیا کاری وجود دارد که می توانید انجام بدهید تا آن را حتی سالم خیس کنید. واقعیت همین میباشد که چای دم کرده بی آلایش یک نوشیدنی طبیعی سلامت و کم کالری است. این چیزی میباشد که طبق معمول به چای اضافه می شود که می تواند آن را به انتخابی کمتر از ایده آل تبدیل کند. در صورتی که قاشق‌های عسل، شکر یا خامه را به چای خود طولانی تر می‌کنید، ممکن می باشد زمان آن رسیده هست که روال دم نمودن خویش را تغییر‌و تحول دهید. از آنجایی که این مواد کالری، قند و چربی متعددی سوای بها غذایی بیشتر می‌کنند، خوب تر هست از مصرف آن‌ها صرفنظر نمایید یا تا حد قابلیت محدودشان کنید. به طور مشابه، چنانچه به دنبال یک چای سرد بطری شده هستید، در آغاز حقایق تغذیه ای را باز‌نگری نمایید تا مطمئن شوید که شکر بیشتر ای وجود ندارد.

آیا به جهت هیدراته ماندن باید چای بنوشید؟

در حالی که چای کافئین دار به اندازه آب معدنی سابق یک آبرسان عالی نیست، ولی هنوز یک انتخاب خوب است. چای می تواند به ترکیب مواد از لحاظ طعم یاری نماید و ممکن هست به شما کمک نماید از نوشیدن آب در روز و روز خسته نشوید. همینطور فرصتی برای بیشتر کردن طعم‌های طبیعی مثل آب لیمو یا این که لیموترش، میوه یا این که ادویه‌هایی مثل دارچین و جوز هندی وجود دارد، بدون این‌که در فواید تغذیه‌ای چای تغییری تولید شود. به علاوه، نمی اقتدار مزایای تن درستی بالقوه چای را نادیده گرفت. چای گرم یا سرد، نوشیدنی خوب برای افزودن به رژیم شماست.