هزینه تبلیغات جهانی در حال افزایش است، اما رشد دیجیتال در حال کاهش است

Huijboom در این گزارش تاکید کرد: “ما هنوز هم انتظار داریم که هزینه های تبلیغاتی جهانی با وجود عدم اطمینان اقتصادی افزایش یابد.” با این حال، تورم قیمت رسانه ها محرک واقعی این افزایش است و واقعیت ضعیف تر را پنهان می کند: سال 2023 یک سال ثابت برای هزینه تبلیغات خواهد بود.

پیش بینی می شود آسیا و اقیانوسیه در سال 2023 با 4.6 درصد سریع ترین رشد را تجربه کند، پس از آن قاره آمریکا با 2.9 درصد و EMEA با 1.9 درصد قرار دارند. در اوایل سال جاری، گزارش‌های مربوط به بازار بریتانیا نشان می‌دهد که هزینه‌های تبلیغاتی در آنجا عملاً راکد می‌شوند و رشد هزینه‌ها تنها 0.5 درصد است.

تصویر
قاره آمریکا با 334.9 میلیارد دلار بیشترین رشد را در هزینه تبلیغات خواهد داشت

هزینه در بیشتر موارد افزایش می یابد رسانه ها

یکی از مقوله هایی که قرار است کاهش یابد، هزینه تبلیغات تلویزیونی (-3.1٪) به 170.2 میلیارد دلار تا پایان سال خواهد بود که انتظار می رود رشد مثبت در سال آینده بازگردد. تبلیغات چاپی نیز با 4.8 درصد کاهش به 48.4 میلیارد دلار ادامه خواهد داد.

کانال‌های رسانه‌ای که برای افزایش سالانه تعیین شده‌اند عبارتند از: خارج از خانه (3.8٪)، سینما (2.1٪) و صدا (0.8٪).

سرمایه‌گذاری در جستجو با افزایش رفتار جستجو از موتورهای جستجوی سنتی به رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های تجاری از طریق نوآوری مبتنی بر هوش مصنوعی، 8.9 درصد افزایش خواهد یافت و به 150 میلیارد دلار خواهد رسید.

این پیش‌بینی هنوز درباره تأثیری که هوش مصنوعی مولد می‌تواند بر بخش تبلیغات و فرصت‌های بالقوه‌ای که می‌تواند برای برندها داشته باشد، تحقیق نکرده بود، اما Huijboom از آن به عنوان چیزی که در آینده نظارت می‌شود نام برد.

«البته، ما از تأثیری که هوش مصنوعی مولد می‌تواند بر صنعت ما داشته باشد با ورود فرصت‌های جدید درون کانالی برای استقبال از برندها هیجان‌زده هستیم، بنابراین باید ببینیم که آیا این وضعیت ادامه دارد یا خیر».