اینها برندگان 2023 دلخواه ترین مدادهای D&AD هستند

D&AD بالاترین افتخار خود یعنی مداد سیاه را به دو اثر خلاقانه اعطا کرده است: یک موزیک ویدیو از Pharrell، 21 Savage و Tyler, the Creator. و دستگاهی که ضربان قلب کودکان مبتلا به نقص قلبی را به ریتم های موسیقی تبدیل می کند.

بدنه جوایز صنعت، مداد سیاه خود را برای کارهای واقعاً پیشگامانه رزرو می کند و هر سال تعداد متفاوتی را ارائه می دهد (سال گذشته، پنج عدد بود). Pharrell، 21 Savage و Tyler، موزیک ویدیوی Creator “Cash In, Cash Out” تولید شده توسط Division، اولین مداد سیاه سال 2023 را در رده جلوه‌های بصری/دستگاه‌سازی ثبت کردند.

دومین مداد سیاه – در رده طراحی محصول – به ماشین ضربان قلب بنیاد قلب سوئدی، ساخته شده توسط Abby.World، رفت. این دستگاه به عنوان یک سینت سایزر مدولار عمل می کند و با استفاده از الکتروکاردیوگرام کودکان مبتلا به نقص قلبی ریتم تولید می کند و ناراحتی را به هنر هدایت می کند.

D&AD دو مداد مشارکتی – جشن همکاری های نوآورانه و طولانی مدت – به Iyama Design و Kamoi Kakoshi، ژاپن، به دلیل کار مداوم با MT Masking Tape، و Ogilvy UK و Unilever برای یک شراکت 66 ساله که در سال 1957 آغاز شد، اعطا کرد. بنیانگذار دیوید اوگیلوی اولین آگهی چاپی را برای نوار زیبایی Dove نوشت.

برندگان دیگر

دیگر برندگان برتر D&AD عبارتند از adam&eveDDB مستقر در بریتانیا به عنوان آژانس تبلیغاتی سال و DDB در سراسر جهان به عنوان شبکه سال.

Anheuser-Busch InBev برنده مشتری سال شد (این شرکت همچنین برای دومین سال متوالی بازاریاب خلاق سال Cannes Lions است).

King Henry به عنوان آژانس طراحی سال انتخاب شد، در حالی که Division شرکت تولید سال را به خانه برد.

D&AD جایزه رئیس جمهور خود را – افتخاری سالانه برای افرادی که سهم برجسته ای در صنعت داشته اند – به بنیانگذاران آژانس مادر در بریتانیا اهدا کرد.

“من آنها را انتخاب کردم زیرا به قدرت یک “باند” خلاق اعتقاد دارم و هیچ کس بیش از مادر آن را مجسم نمی کند. ریچارد بریم، رئیس D&AD امسال و مدیر خلاق adam&eveDDB، در بیانیه‌ای گفت: فلسفه آن‌ها مبتنی بر گروه خلاق و امکانات آن است، و به‌عنوان یک فرد خارجی که به درون نگاه می‌کند، مست کننده بود. «در طول سال‌ها، برخی از با استعدادترین افراد صنعت دور آن میز نشسته‌اند. با این سهم ناعادلانه از استعداد، کار درخشان، خنده‌دار، پوپولیستی و دیوانه‌وار است که … راه جدیدی را به صنعت نشان داد.»