تعویض روغن موتور همیشه یکی از دغدغههای حیاتی مالکان خودروها بوده و می باشد به خصوص این مساله در خودروهایی که بها بالاتری دارند نگرانی بیشتری ایجاد می کند. تا قبل از 85 که 7.4.5 نداشتیم توی یه سری از 7.4.4 های 82 و 83 تک و توک NFU از آب در میومد که ظاهرا بصورت فابریک کاتالیست و مبداء وسط هم نداشتن یه نمونش رو یکی از دوستانم داره که مدلش آخر 82 می باشد و از صفری دست باباش بوده 2 سال سپس که میخواستن خودرو رو تبدیل به احسن کنن این تیپ 5 رو نیز میدن به همین رفیقمون ! این خصوصیت منجر میگردد تا حساسیت بیشتری نسبت به میزان مرغوب بودن روغن و سوخت داشته باشد. پیشرانه همین ماشین حتی در مقایسه اصلی دیگر پیشرانه گروه PSA موجود در کشور، بالاتر می باشد که ولی دارای سیستم کاری در لحاظ گرفتهشده و طراحیشده به جهت آن سازگار است؛ البته همین گرمای بالا منجر می شود تا نسبت به میزان مرغوب بودن روغن مقداری اصلی باشد. همینطور این پیشرانه را می توان بهراحتی مورد تغییرات قرارداد تا خروجی بالاتری از آن گرفت که کارگزاشتن هدرز و توربوشارژر از آن گزاره میباشند که این ارتقاء قدرت بسته به میزان تغییرات می تواند از ۵ اسب بخار تا بالای ۱۰۰ اسب بخار برای یک اتومبیل کلیدی به کار گیری شهری باشد. توان و گشتاور تولیدی این موتور طبق گفتههای مجموعه PSA و کشورایران خودرو به ترتیب برابر اصلی ۱۰۵ تا ۱۰۸ اسب بخار در دور پیشرانه ۵۶۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۲ نیوتنمتر در دور ۴۰۰۰ RPM است. برخی از اشخاص همین هزینه رو میپردازن و ردوبدل میکنن و برخی دیگه کاری میکنن که غالبا پیشنهاد میشه و ما هم سفارش می کنیم تا در دوران و هزینه صرفه جویی بشه و اونم ردوبدل تمام تیم هوزینگ و ترموتست با نوع ۸۹ درجه یا این که جور های دیرین و به اصطلاح تیپ ۲ یی هست! بلکه مهم به کارگیری آن ها بر روی خودروی متناسب، می قدرت اکثری از مشکلات را حل کرد. MA5N اصلی کلاچ تک صفحهای خشک – مکانیکی بر بر روی همین اتومبیل نصب میشود. گنجایش ظریف روغن موتور حیاتی ردوبدل فیلتر روغن ، مهم تخلیه به وسیله نیروی جاذبه 3.4 لیتر میباشد. همچنین ازآنجاییکه این موتور هم طرفداران زیادی در اروپا داشته است، سیستمهای اهمیت به جهت تغییر و تحول و تقویت برای این پیشرانه هم وجود دارد. ضمن اینکه برخلاف پیشرانه XU7 پژو که بهشدت در منطقه واشر سر سیلندر و سر سیلندر ضعیف است، همین پیشرانه در این دو بخش بهشدت مقاوم است. بایستی در حیث داشت که طراحی همین دو هم به صورتی می باشد که هر کدام به جهت ماشینهای مخصوصی طراحی شدهاند و وجود قلیل تفاوتهایی در توان و میزان مصرف اجتناب ناپذیر خواهد بود. تسمه تایم ، تسمه ای شیار دار هست که باید بصورت تام تهیه و تنظیم شود. در واقع، چنانچه قصد خرید خودرویی دوگانه سوز دارید، خوبتر است اتومبیل هایی که موتور ای اف۷ دارا هستند را انتخاب کنید. موتور EF7 از نظر ساختار شباهت های زیادی اهمیت موتور تی یو۵ دارد ولی ویژگی مثبت آن نسبت به موتور Tu5 انطباق بیشتر موتور ای اف۷ اصلی سوخت گاز طبیعی است. در ادامه به بعضا از معایب هر دو موتور می پردازیم. قطر دهانه و کورس پیستون این پیشرانه ۱۶ سوپاپه اساسی دو میلسوپاپ در بالا به ترتیب برابر با ۷۸.۵ میلیمتر و ۸۲ میلیمتر میباشد و بر مطابق آنیک مثال دیزلی هم ساخته شده است. کلیدی این حال، بعضا از خریداران از مشکلاتی که در سیستم الکتریسیته این موتور ایجاد می شود، گلایه دارند. علاوه بر این، پیدا نمودن قطعات یدکی موتور EF7 یه خرده دشوار هست و مشتریان نمی توانند به سادگی و دارای مراجعه به هر فروشگاه اسباب یدکی قطعات موردنظر خویش را پیدا کنند. در بخش بضاعت و توان های حرکتی چنانچه دارای سوخت گاز کارکند ضعیف ترین عملکرد را در در میان اعضای گروه دارااست و اگر در همان وضعیت بنزین سوز باشد مثل پارس سال است. بدین ترتیب در دعوا طراحی خارجی پژو پارس tu5 چندان صحبتی وجود ندارد چرا که این نمای تکراری قدمتی 17 ساله داراست و کماکان کلیدی به عبارتی ظواهر مستمر ایجاد می شود. پژو پارس حیاتی نام داخلی X9 اول ماشین لوکس در بازار جمهوری اسلامی ایران بوده که در سال ۱۳۷۹ در کمپانی کشور ایران ماشین متولد شد. کمپانی کشورایران ماشین به جهت تولید موتور ملی از گروه طراحی و ساخت F.E.V GmbH سرزمین آلمان یاری گرفته است. همینطور مطابق توصیه سازنده و اکثری از متخصصان، روغن 10W-40 بهترین روغن موتور پارس TU5 در بخش اعظم شهرهای میهن است. این جور موتور اولی بار در اوایل سده 1800 اختراع شد و در حدود سال 1890 ، فردی توانست در یک ساعت فاصله 14 کیلو متری را طی کند . این موتور دوگانه سوز است و نیز حیاتی گاز طبیعی و هم حساس بنزین کار می کند. در واقع، درصورتیکه قصد خرید خودرویی دوگانهسوز دارید، خوب تر میباشد ماشینهایی که موتور ایاف7 داراهستند را تعیین کنید. پارس کلاس 13 به تیتر مثال ی تام خیس و بهتر از پلاس 12 رونمایی شد. از اون جایی که تو همین نوشته 206 صندوقدار بوده نموداری که ارائه شده 100 % 7.4.4.نیست.نموداری نیز که به جهت 7.4.4 ارائه شده اهمیت همین نمودار متفاوت هست.همونطور که دوست خوبمون گفتن 7.4.5 تو به دور های تحت ضعیف خیس از 7.4.4 هست.و در غایت اگه به نمودار توجه نمایید تو ماکس قدرت قدرت موتور حدود 104 اسب است که همونطور که خودم هم فکر میکردم 110 اسب نمی باشد و کشورایران اتومبیل به جهت این که از شهرت موتور tu5 قلیل نشه بازم اونو حیاتی 110 اسب معرفی کرده. برای اشخاصی که هر گونه نگرانی در گزینه دقیقا چه جایی و همچنین راهنمایی در گزینه چگونگی استعمال از موتور tu5 405 ، شما ممکن است می توانید حساس ما در کاغذ وب تماس بگیرید.