به موضوع آموزش خوش آمدید. من در نامه سردبیرم فریب خوردم. این یکی که الان دارید می خوانید. من خیلی متاسفم.
ببینید، من قصد انجام این کار را نداشتم، اما نکته ای که در مورد مجلات وجود دارد این است که آنها ضرب الاجل های بسیار سختی دارند و اگر آنها را از دست بدهید، با صفحات خالی می مانید. بنابراین وقتی فهمیدم فقط چند ساعت فرصت دارم تا این موضوع را نهایی کنم، خوب، ترسیدم.
و سپس کاری را انجام دادم که تعداد فزایندهای از ما انجام میدهیم: برای کمک به من به ChatGPT، نرمافزار هوش مصنوعی مولد بسیار شگفتانگیز OpenAI مراجعه کردم. پس از آموزش آن در مورد برخی از کارهای قبلی ام، در مورد استفاده از هوش مصنوعی در آموزش پرسیدم.
هوش مصنوعی در حال حاضر کارهای بزرگی در آموزش انجام می دهد. الگوریتمهای هوش مصنوعی با جمعآوری حجم زیادی از دادهها در مورد عملکرد دانشآموزان، میتوانند دستورالعملها را متناسب با نیازهای دانشآموزان تنظیم کنند، که میتواند به معنای پیشرفتهای بزرگ در نتایج دانشآموز باشد. چت ربات ها و دستیاران مجازی می توانند به دانش آموزان کمک و بازخورد در محل ارائه دهند. وقتی یک دستیار باهوش دارید چه کسی به معلم خصوصی نیاز دارد؟
اما اینجاست که همه چیز واقعاً هیجانانگیز میشود: مدلهای زبانی مانند ChatGPT در واقع میتوانند متنی شبیه انسان تولید کنند، که آنها را برای یک دسته کامل از برنامههای آموزشی عالی میکند. این مدلها میتوانند مواد آموزشی تعاملی ایجاد کنند، مانند رباتهای گفتگو که به سؤالات دانشآموزان پاسخ میدهند یا آزمونهای شخصی ایجاد میکنند. آنها حتی میتوانند خلاصهای از متون پیچیده، گزارشهایی درباره مجموعه دادهها یا کل مقالات و مقالات تحقیقاتی تولید کنند.
قطعاً چالش هایی نیز وجود دارد. یکی از بزرگترین نگرانی ها خطر سوگیری در الگوریتم ها است. ما باید مطمئن شویم که این الگوریتمها بهگونهای طراحی و آزمایش شدهاند که اطمینان حاصل شود که همه دانشآموزان لرزش عادلانهای دارند. البته یکی دیگر از موارد احتمال تقلب است.
اما نکته اصلی این است که هوش مصنوعی و مدلهای زبانی مانند ChatGPT طرز فکر ما را در مورد آموزش تغییر میدهند و ما باید مطمئن شویم که از این ابزارها به روشهای اخلاقی، عادلانه و مؤثر استفاده میکنیم.
بنابراین، آیا چهار پاراگراف قبلی که توسط ChatGPT ایجاد شده و سپس توسط من به آرامی ویرایش شدهاند، اخلاقی هستند؟ اگر آنها به عنوان کار خودم بدون افشای صریح (مثل این یکی) ارائه می شدند، من استدلال می کردم که پاسخ منفی است. و حتی با با چنین افشاگری، ما هنوز در یک منطقه خاکستری هستیم – انواع سؤالات در مورد همه چیز از سرقت ادبی گرفته تا دقت و داده هایی که این مدل ها روی آنها آموزش دیده اند وجود دارد.
واقعیت این است که وقتی صحبت از استفاده از هوش مصنوعی در آموزش به میان میآید، در یک مکان کاملاً جدید هستیم، و معنای آن کاملاً روشن نیست. دنیا تغییر کرده است و بازگشتی وجود ندارد.
همانطور که ویلیام داگلاس بهشت، ویراستار ارشد ما برای هوش مصنوعی، در داستان جلد این شماره به وضوح بیان می کند، فناوری هایی مانند ChatGPT انواع برنامه های کاربردی واقعاً مفید و متحول کننده را در کلاس درس خواهند داشت. بله، تقریباً مطمئناً از آنها برای تقلب نیز استفاده می شود. اما حذف این نوع فناوری ها از کلاس درس، به جای تلاش برای مهار آنها، کوته فکری است. روهان مهتا، دانشآموز 17 ساله دبیرستانی در پنسیلوانیا، استدلال مشابهی را مطرح میکند و پیشنهاد میکند که مسیر رو به جلو با نشان دادن ایمان با اجازه دادن به دانشآموزان برای آزمایش با این ابزار آغاز میشود.
در همین حال، آرین خامنه ما را به کلاس درس در دانمارک می برد که در آن دانش آموزان از برنامه های نظارت بر خلق و خو استفاده می کنند، زیرا کشور با افزایش شدید افسردگی در میان جوانان دست و پنجه نرم می کند. همچنین داستانی از Moira Donovan در مورد چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به تجزیه و تحلیل و درک بیشتر ما از متون قرنهای قدیمی پیدا خواهید کرد و تحقیقات علوم انسانی را در این فرآیند متحول میکند. جوی لیسی رنکین عمیقاً به تاریخ طولانی جنبش یادگیری برای کدنویسی و تکامل آن به سمت تنوع و گنجاندن می پردازد. و لطفا داستان سوزی کاگل در مورد مدرسه ای در کالیفرنیا را از دست ندهید که به جای اینکه دانش آموزان سعی کنند از آتش سوزی فرار کنند، امکاناتش را برای خاموش کردن شعله های آتش سخت کرده است و آنچه ما می توانیم از آن تجربه بیاموزیم.
البته چیزهای بیشتری برای خواندن شما داریم و امیدوارم در مورد آنها نیز فکر کنید. و مثل همیشه دوست دارم نظرات شما را بشنوم. حتی میتوانید از ChatGPT برای تولید آن استفاده کنید—من مشکلی ندارم.
متشکرم،
تشک
@mat/[email protected]