با وسواس های طول عمر و نحوه تنظیم هوش مصنوعی چین آشنا شوید

جسیکا حمزلو

در اوایل این ماه، برای گردهمایی از علاقه مندان به طول عمر، افرادی که علاقه مند به افزایش عمر انسان از طریق رویکردهای مختلف بیوتکنولوژی هستند، به مونته نگرو سفر کردم. همه حاضران فوق العاده دوستانه بودند و حس خوش بینی قابل لمس بود. همه آنها مطمئن هستند که ما می توانیم راهی برای کاهش یا معکوس کردن پیری پیدا کنیم – و آنها برنامه ای جسورانه برای سرعت بخشیدن به پیشرفت دارند.

حدود 780 نفر از این افراد یک “شهر پاپ آپ” ایجاد کرده اند که امیدوار است روند سنتی آزمایشات بالینی را دور بزند. آنها می خواهند یک کشور مستقل ایجاد کنند که در آن نوآوران همفکر بتوانند با هم در یک حوزه قضایی کاملاً جدید کار کنند که به آنها آزادی عمل برای آزمایش خود با داروهای اثبات نشده را می دهد. به زوزالو خوش آمدید. داستان را کامل بخوانید.

چین منتظر وضع قوانینی برای هوش مصنوعی مولد نیست

در ماه آوریل، تنظیم کننده اینترنت چین پیش نویس مقررات مربوط به هوش مصنوعی مولد را منتشر کرد. این سند هیچ شرکت خاصی را نام نمی برد، اما نحوه بیان آن به وضوح نشان می دهد که از راه اندازی بی وقفه چت ربات های مدل بزرگ زبان در چین و ایالات متحده الهام گرفته شده است.

پیش نویس مقررات ترکیبی از محدودیت های معقول در مورد خطرات هوش مصنوعی و ادامه سنت قوی دولت چین برای مداخله تهاجمی در صنعت فناوری است. اما در حالی که بسیاری از بندهای پیش‌نویس مقررات، اصولی هستند که منتقدان هوش مصنوعی در غرب از آن حمایت می‌کنند، این قوانین همچنین حاوی قوانینی است که سایر کشورها احتمالاً از آن مخالفت می‌کنند. داستان را کامل بخوانید.

– زی یانگ