اگر از کارت اعتباری استفاده کردهاید، با یک خط هوایی پرواز کردهاید، از یک فروشگاه سختافزار خرید کردهاید یا نرمافزاری داشتهاید که دستور زبان خود را تصحیح کرده یا اظهارنامه مالیاتی خود را پر کردهاید، با یک شرکت تجاری به مصرفکننده تعامل داشتهاید.
یا دارید؟
برای شرکتهای مختلف، محصول یا خدماتی که به مصرفکنندگان ارائه میکنند برای کسبوکارها نیز ارزش دارد. خردهفروشان به سیستمهای پرداخت نیاز دارند، شرکتها سفرهای تجاری را رزرو میکنند، پیمانکارانی که با تامینکنندگان و کسبوکارها حساب دارند نیاز به کپی تمیز و آمادهسازی مالیات دارند.
اما انتقال به دنیای b-to-b در ابتدا می تواند دلهره آور به نظر برسد: جایی که زمانی به افراد می فروختید، اکنون به کل گروه های مردم می فروشید.