Oatly فضای تبلیغاتی رایگان را به شرکت های لبنی ارائه می دهد

تضاد بین صنعت لبنیات و برندهای گیاهی در سال جاری زمانی داغ شد که سازمان غذا و داروی آمریکا حکم داد که این برندها می توانند خود را شیر بنامند. پس از آن تصمیم، MilkPEP (مخفف برنامه آموزش پردازشگر شیر) کمپینی را به راه انداخت که توجه ستاره خود را به خود جلب کرد – Aubrey Plaza – با تمسخر بخش گیاهی و استدلال “فقط شیر لبنی شیر واقعی است.”

اکنون نوشیدنی جو دوسر Oatly با تبلیغ پایداری خود و به چالش کشیدن صنعت لبنیات برای نشان دادن ردپای کربن خود، به نتیجه رسیده است.

Oatly آگهی های تمام صفحه را در شماره های یکشنبه، 7 مه نیویورک تایمز، لس آنجلس تایمز و واشنگتن پست منتشر می کند و بیلبوردهایی را در میدان تایمز و بلوار هالیوود در 8 می نصب می کند. هر آگهی بسته ای از Oatly را نشان می دهد، با اشاره به اینکه برای تولید آن معادل 0.62 کیلوگرم دی اکسید کربن لازم است. در اقدامی شفاف، Oatly ردپای آب و هوا را روی بسته‌های چندین محصول خود در ایالات متحده به اشتراک می‌گذارد و فهرست کاملی را در oatly.com/footprint ارائه می‌دهد.

بخش دیگر این کمپین، صنعت لبنیات را به چالش می کشد تا با پاسخ دادن به 68 سوال، ردپای کربن خود را آشکار کند. Oatly پیشنهاد داده است که در صورت موافقت برندها، هزینه فضای تبلیغاتی را برای آنها بپردازد.

پست 6 مارس در وبلاگ Oatly نشان می دهد که طبق ارزیابی چرخه زندگی در سال 2022، شیر جو دوسر 44٪ تا 76٪ کمتر از شیر گاو در شش بازار تأثیر آب و هوا دارد.

آرماندو تورکو، مدیر اجرایی برند و خلاق Oatly، به Adweek گفت: “هدف نهایی کمپین ما حمایت از شفافیت در مورد تأثیر محصولات روی کره زمین است تا مصرف کنندگان بتوانند آگاهانه تر خرید کنند.”

نظرسنجی اخیر منتشر شده توسط Oatly نشان می دهد که 54 درصد از نسل Z و 49 درصد از نسل هزاره شیر گیاهی را به شیر گاو ترجیح می دهند.

این برند همچنین متعهد شده است که میزان آب و هوای خود را به ازای هر لیتر محصول تولید شده تا قبل از سال 2029 تا 70 درصد کاهش دهد.