Mars و LG به PubMatic SPO Push می‌پیوندند و خرید ویدیو را کارآمدتر می‌کنند

PubMatic به خریداران این امکان را می دهد که از طریق یک محصول جدید به نام Activate، موجودی را مستقیماً از آژانس ها و مارک ها، بدون استفاده از پلتفرم های سمت تقاضا، خریداری کنند. این جدیدترین پلتفرم فناوری تبلیغاتی است که اخیراً محصولاتی را منتشر کرده است که بهینه سازی مسیر عرضه را انجام می دهد و هدف آن کارآمدتر کردن خرید برنامه ای است.

این ابزار که اولین محصول جدید PubMatic از سال 2020 است، به خریداران کمک می‌کند تا به تلویزیون متصل و موجودی ویدیوی آنلاین دسترسی داشته باشند، که بیشتر آن‌ها هنوز از طریق فرآیند سفارش درج دستی به جای لوله‌های برنامه‌ای انجام می‌شوند.

شرکای راه اندازی شامل Dentsu، Havas، GroupM، Mars و Omnicom آلمان در سمت خرید و Fubo و LG در سمت فروش هستند.

راجیو گوئل، مدیرعامل PubMatic به Adweek گفت، در حالی که Activate برای پاسخگویی به تقاضای خریدار توسعه داده شده است، اما همچنین منعکس کننده چشم‌اندازی برای زنجیره تامین برنامه‌ای است که واسطه‌های کمتری دارد.

گوئل گفت: «ما واقعاً بر حذف پارادایم DSP/SSP و در عوض داشتن یک لایه فناوری متمرکز هستیم.

PubMatic تنها نیست. Magnite، یکی از بزرگترین رقبای پلتفرم طرف عرضه PubMatic، ماه گذشته ابزار مشابهی به نام ClearLine را راه اندازی کرد که به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا موجودی ویدیو را مستقیما خریداری کنند.

PubMatic’s Activate تنها قصد دارد معاملاتی را جایگزین کند که به صورت دستی انجام می شد – انتظار می رود 60٪ از CTV و 18٪ از تراکنش های ویدئویی آنلاین از طریق سفارشات درج غیربرنامه ای در سال 2023 و به ازای PubMatic انجام شود – و ویژگی های DSP مانند آن را ندارد. بهینه سازی خلاقانه یا پیشنهادی Magnite تاکید کرده است که ClearLine قرار نیست جایگزین DSP شود.

با این حال، این حرکت ها نشان دهنده یک زنجیره تامین برنامه ای در روند جابجایی است. در سمت خرید، DSP The Trade Desk سال گذشته OpenPath را راه اندازی کرد و SSP ها را برای خریدارانی که مایل به خرید مستقیم موجودی ناشر منتخب بودند، حذف کرد.

علاوه بر نگرانی در مورد DSP ها که برای مشتریان خود می آیند، SSP ها با مشکل در صنعت دست و پنجه نرم می کنند. در اوایل سال جاری، یاهو SSP خود را تعطیل کرد و EMX اعلام ورشکستگی کرد. در فراخوان های بعدی درآمد سه ماهه چهارم، مدیران Magnite و PubMatic خود را به عنوان برنده در میان جابجایی در سطح بخش معرفی کردند.

ایجاد شکاف در بازار