Marmite اسکن هایی را ارائه می دهد تا ببیند آیا نوزادان محصول خود را دوست دارند یا خیر

محصول غذایی یونیلیور، Marmite، دهه ها است که بین مردم بریتانیا اختلاف نظر ایجاد کرده است. طعم پخش عصاره مخمر قهوه ای تیره برای همه مناسب نیست، اما Marmite آن را پذیرفته است – در واقع، برند خود را حول این شعار ساخته است: «یا آن را دوست داری یا از آن متنفری».

بسیاری از کمپین های بازاریابی قبلی آن تلاش کرده است تا جمعیت جهان را به دو دسته دسته بندی کند: دوستداران مرمی یا متنفران. برای یافتن پاسخ، از هیپنوتیزم گرفته تا آزمایش ژنتیک، تلاش زیادی کرده است.

آخرین آزمایش Marmite بر اساس یک مطالعه علمی پیشگامانه است که نشان می دهد نوزادان در رحم به آنچه مادرشان می خورند واکنش نشان می دهند. این برند محصول خود را با نوزادان متولد نشده آزمایش می کند.

اسکن نوزاد Marmite در 21 آوریل در انگلستان انجام خواهد شد تا مشخص شود که آیا ذائقه افراد برای انتشار از رحم منشاء می گیرد یا خیر. این برند اسکن سونوگرافی چهار بعدی رایگان را به زنان باردار در منچستر و بریستول در کلینیک‌های Window to the Womb ارائه می‌کند که توسط متخصصان پزشکی انجام می‌شود.

20 دقیقه قبل از اسکن به شرکت کنندگان نمونه های مارمیت داده می شود. پس از آن، والدین آینده متوجه خواهند شد که آیا معشوق دارند یا متنفر. همچنین بسته‌های مربوطه از کالاهای مارکدار کودک، از جمله پیش‌بندها و دسته‌هایی که روی آن‌ها «Marmite Lover» یا «Marmite Hater» نوشته شده است، به آنها داده می‌شود.

این کمپین که توسط آژانس adam&eveDDB ایجاد شده است، در رسانه های اجتماعی با ویدئوهایی که روند افشای جنسیت را جعل می کنند، راه اندازی شد. این لکه‌ها نشان می‌دهد که والدین باردار نه جنسیت نوزادشان، بلکه بیشتر ذائقه‌شان را برای مارمیت جشن می‌گیرند.

تبلیغات تلویزیونی، فضای باز و مطبوعاتی نیز بخشی از فعالیت است.

تازه کردن یک مفهوم شناخته شده

Adam&eveDDB این ایده را برای مقابله با دو چالش برای Marmite مطرح کرد: یکی، تازه نگه داشتن یک شعار بازاریابی طولانی مدت. «یا آن را دوست داری یا از آن متنفری» در سال 1996 عرضه شد و از آن به بعد تکرارهای مختلفی انجام شد.

Marmite همچنین در تلاش است تا به نسل‌های جوان‌تر خانواده‌هایی که کمتر از اسپرید می‌خورند به نفع سایر گزینه‌های صبحانه دسترسی پیدا کند.

این آژانس از مطالعه اخیر دانشگاه دورهام الهام گرفته شده است که در آن محققان از 100 زن باردار اسکن اولتراسوند گرفتند تا ببینند آیا نوزادان به طعم های خاصی از غذای مصرف شده توسط مادرشان واکنش نشان می دهند یا خیر. به نظر می‌رسید که اکثر نوزادان وقتی کلم پیچ را می‌چشند یا بوی می‌دهند، اخم می‌کنند، اما برای هویج لبخند می‌زنند.