ایکیا به داشتن مبلمان مقرون به صرفه و کاربردی معروف است، اما در یک کمپین تبلیغاتی جدید، محصولاتش بدون استفاده میمانند. نقاط شیرین، با عنوان «با افتخار دومین بهترین»، راهحلهای این برند را برای والدین جدید نشان میدهد و در عین حال اذعان میکند که جایی نیست که یک کودک خردسال به جای خانوادهاش باشد.
هر یک از این سه آگهی یکی از پرفروشترین محصولات Ikea – صندلی غذای Antilop، صندلی بالمن Bolmen و تخت خواب Smagora – را به همراه قیمت آن به نمایش میگذارد. اما تصاویر کوچکنمایی میشوند تا نشان دهند از وسایل استفاده نمیشود، زیرا کودک در عوض روی آغوش پدرش نشسته و در حالی که غذا میخورد، او را به سمت سینک نگه میدارد تا نحوه مسواک زدن دندانهایش را یاد بگیرد یا روی سینه مادرش چرت بزند.
کارلا کلمپنار، مدیر کل بازاریابی، ارتباطات، HF و طراحی خردهفروشی الفتیم در امارات، قطر، مصر و عمان، در بیانیهای گفت: فروتنی ارزشی است که در قلب برند ما زندگی میکند.
«قرار دادن والدین به عنوان اولین انتخاب برای فرزندانشان نشان دهنده این باور اصلی است. مهم نیست که ما بعد از والدین دوم باشیم. ما در واقع به آن افتخار می کنیم. از طریق این کمپین، ما امیدواریم که این ارزش نام تجاری را گسترش دهیم و والدین را در چندین کانال جشن بگیریم.
این کمپین توسط آژانس های دیوید مادرید و اینگو هامبورگ ایجاد شده است.
سائولو روچا، مدیر ارشد خلاقیت دیوید مادرید، به Adweek گفت: «اولین باری را که تیم خلاق این ایده را به من ارائه کرد و تأثیر آن را به یاد دارم. من و همسرم چند ماه در انتظار اولین فرزندمان بودیم، و این یک نگاه دزدکی شگفتانگیز به آنچه در آینده نزدیک زندگی میکردیم به نظر میرسید.
او افزود: “این ظریف است، دلگرم کننده است، متواضع و صادقانه است.” و قدرت آن از ارتباط با چنین بخش انسانی از ما ناشی میشود، فرقی نمیکند شما والدین باشید یا نه.
از زمان راه اندازی هفته گذشته، تلاش دلگرم کننده مورد تحسین قرار گرفته است توییتر و لینکدین
ما هنوز معیارهای تلفیقی درباره عملکرد خوب نداریم، اما واکنش کلی که میبینیم بیشتر از آن چیزی است که انتظار داشتیم، و سطح عشقی که دریافت میکند به ما نشان میدهد که در موقعیت خوبی هستیم. روشا گفت.