کمیسیون تجارت فدرال متا را به نقض مجموعه ای از حمایت های حریم خصوصی کودکان مانند قانون حفاظت از حریم خصوصی کودکان (COPPA) متهم کرده و تغییرات گسترده ای را در نحوه عملکرد غول اجتماعی از جمله ممنوعیت کسب درآمد از داده های کودکان پیشنهاد کرده است.
دبرا آهو ویلیامسون، تحلیلگر اصلی Insider Intelligence، به Adweek گفت: «متا در ماههای اخیر با موفقیت از کانون توجه حریم خصوصی دور مانده است، بهویژه زمانی که بررسی دقیق روی TikTok و مالکیت چینی آن افزایش یافته است.
او افزود: «اما اعلامیه امروز FTC تأیید میکند که دولت همچنان توجه دقیقی دارد و قصد دارد توافقهایی را که با متا بسته است، اجرا کند و احتمالاً تقویت کند». “مشکلات طولانی مدت آن با حفاظت از حریم خصوصی هنوز به پایان نرسیده است.”
خط بالایی
FTC با استناد به توافقنامه سال 2020 در مورد حفظ حریم خصوصی، اعلام کرد که فیس بوک متعلق به متا والدین را در مورد میزان کنترل آنها بر روی افرادی که فرزندانشان می توانند در برنامه Messenger Kids با آنها ارتباط برقرار کنند و همچنین میزان دسترسی توسعه دهندگان برنامه به داده های خصوصی کاربران را گمراه کرده است.
طبق تغییرات پیشنهادی FTC، متا از سود بردن از دادههای افراد زیر 18 سال، از جمله از طریق محصولات واقعیت مجازی و فناوری تشخیص چهره، منع میشود.
این قوانین جدید برای فیس بوک و دیگر پلتفرم های متا از جمله اینستاگرام، آکیولوس و واتس اپ اعمال می شود. همچنین هر شرکت جدیدی که متا ممکن است در آینده با آنها ادغام شود را نیز پوشش می دهد.
با این حال، طبق گفته ویلیامسون، تغییرات پیشنهادی تاثیر قابل توجهی بر درآمد تبلیغات متا در ایالات متحده نخواهد داشت.
اکثریت قریب به اتفاق کاربران ماهانه فیس بوک و اینستاگرام بالای 18 سال دارند. طبق گفته ویلیامسون در فیس بوک، تنها 5.2 درصد از کاربران ماهانه ایالات متحده امسال زیر 18 سال خواهند داشت. در اینستاگرام، تنها 12.6 درصد افراد زیر 18 سال خواهند بود. در حالی که تبلیغکنندگان از هر دو پلتفرم برای هدف قرار دادن نوجوانان استفاده میکنند، اکثر هزینههای تبلیغات به طور طبیعی به سمت بزرگسالان میرود که تقریباً 95 درصد از کاربران ایالات متحده فیس بوک و بیش از 87 درصد از کاربران اینستاگرام را تشکیل میدهند. .
ویلیامسون افزود: “با این حال، دستور FTC تاثیر قابل توجهی بر توانایی متا برای نوآوری و عرضه محصولات جدید خواهد داشت.” “متا را از راه اندازی محصولات جدید یا اصلاح شده منع می کند، مگر اینکه تاییدیه کتبی از ارزیاب دریافت کند که مطابق با دستور است. اگر این بخش از تغییرات پیشنهادی اعمال شود، FTC عملاً سرعت بسیار زیادی را در نقشه راه محصول جدید متا ایجاد خواهد کرد.